۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
طرح نظام جامع بودجه‌ریزی در مجلس کلید خورد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بازار خبر داد

طرح نظام جامع بودجه‌ریزی در مجلس کلید خورد

ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با فرموله کردن نظام بودجه ریزی مشخص می‌شود هر سال در هر حوزه و زیر بخشی چقدر می‌توانیم بودجه تعریف کنیم و تا چه سطحی کسری بودجه قابل قبول است.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، از تهیه طرحی با عنوان «نظام جامع بودجه ریزی سازمان برنامه و بودجه» در مجلس خبر داد.

وی تاکید کرد: این طرح به طور مفصل به بودجه سالیانه پرداخته است.

این نماینده مجلس با اشاره به اهداف تهیه این طرح در مجلس بیان داشت: پیرو این طرح سیستم بودجه‌ریزی کشور به صورت یک نرم‌افزار منسجم و یکپارچه، شفاف خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت:  پیرو فرموله کردن نظام بودجه ریزی مشخص می‌شود هر سال در هر حوزه و زیر بخشی چقدر می‌توانیم بودجه تعریف کنیم و تا چه سطحی کسری بودجه قابل قبول است.

ارکانی بیان داشت: همچنین  پیرو این طرح مشخص می شود تا چه درصدی برداشت از خزانه بانک مرکزی و یا ارز تبدیل به ریال نشده مجاز است بنابراین در این طرح همه این موارد تعریف شده است.

وی با بیان اینکه این طرح یک نظم و نظامی به بودجه سالیانه خواهد داد، اظهار داشت: این طرح از اتلاف وقت و منابع پیرو بررسی بودجه در مجلس جلوگیری خواهد کرد و به واقع بر مبنای همین اصول تعریف شده است. همچنین این طرح  از شیوه سنتی بررسی بودجه در مجلس فاصله گرفته است.

کد خبر: ۱۰۱٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha