با رویداد کوپ استار، اتصال شبکه تعاون و شبکه نوآوری کشور ممکن شد
معاون امور تعاون وزارت کار:

با رویداد کوپ استار، اتصال شبکه تعاون و شبکه نوآوری کشور ممکن شد

کبیری، معاون امور تعاون وزارت کار در نخستین رویداد استارت آپی کوپ استار با محوریت تعاون، اقتصاد جمعی و جامعه گفت: رویداد کوپ استار برای اولین بار باعث اتصال شبکه تعاون و شبکه نوآوری کشور شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد کبیری با ابراز خرسندی از تجربه برگزاری نخستین رویداد با رویکرد نوآوری و تعاون گفت: ما در آغاز راه اتصال شبکه تعاون و شبکه نوآوری کشور قرار داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون تعاونی در دنیا وجود دارند که گردش مالی ۳۰۰ تعاونی برتر آنها، بیش از ۲۱۰۰ میلیارد دلار است و ارزش دارایی این تعاونی ها به بیش از ۲۰۰۰۰ میلیارد دلار می رسد افزود: دلیل توسعه آنها، ایجاد DNA نوآوری در وجود خود و استفاده از ظرفیت آن است.

وی افزود:  زیست بوم نوآوری می تواند بخشی از نیازهای کشور را که بخش تعاون در گذشته قصد داشته به از روش های مختلف پاسخگوی آن باشد برطرف کند. کبیری تاکید کرد: پیوند نوآوری و تعاون قطعا می تواند ارزش افزوده اقتصادی جدیدی را برای کشور ایجاد کند.

معاون امورتعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این نشست ها حتما باید با حضور اتحادیه ها در بخش تعاون ادامه پیدا کند. خانواده بخش تعاون در دولت نیز کاملا  برای حمایت از این نوع استارت آپ ها آمادگی دارد.

وی افزود: تشکیل منتا نخستین گام مشترک معاونت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون بوده و من امیدوارم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد و معتقدم جمع حاضر می تواند یک تقاضای موثری را برای آنچه که امروز ارائه شد ایجاد کند.

کبیری گفت: استارت آپ ها از نظر بنیان و مفهوم، یک تعاونی هستند، امیدوارم این فرآیند در ادامه فعالیت های گذشته تکرار شود و  تجربیات جدید  به توسعه نوآوری و بهره وری در بخش تعاون منجر شود و ما نیز بتوانیم بخشی از نیاز زیست بوم نوآوری کشور را تامین کنیم.

رویداد کوپ استار به منظور آشنایی با زیست بوم نوآوری و تثبیت گام های نوآورانه در حوزه تعاون برگزار شد.

حدود ۵۰ تیم، با ارسال طرح کسب و کار خود در فراخوان اولیه این رویداد شرکت کردند که در دو مرحله داوری اولیه ابتدا ۱۴ تیم و سپس ۸ تیم موفق به جلب نظر داوران برای ارئه ایده های نوآورانه خود شدند.

سه تیم نخست این رویداد ضمن برخورداری از خدمات ویژه منتا به عنوان راهبر نوآوری در بخش تعاون کشور، از یک میلیارد ریال بلاعوض از معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصورت فعالیت در قالب حقوقی تعاونی، تا ۱۵ میلیارد ریال ضمانت از صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و بیمه تکمیلی ۱۰۰ میلیون ریالی اعضای تیم ها توسط بیمه تعاون، همچنین اعتبارات ۱۰۰، ۷۰ و ۵۰ میلیون ریالی صبا ویژن و بسته تبلیغاتی هفته نامه کارنگ برخوردار شدند.

علاوه بر این ۵ تیم باقیمانده ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض از معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصورت فعالیت در قالب حقوقی تعاونی، ۵۰ درصد تخفیف در کارمزد صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و ۲۰ درصد تخفیف بیمه تکمیلی اعضای خود بهره مند شدند.

در اولین رویداد کوپ استار، محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، یونس مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون و سجاد نوری مدیر عامل منتا حضور داشتند.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha