۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
اعتماد به بورس برگشت
مدیرعامل یکی از شرکت‌های سبدگردان:

اعتماد به بورس برگشت

مدیرعامل یکی از شرکت‌های سبد گردان گفت: در حال حاضر اعتماد مردم به بازار سرمایه برگشته است، مردم خیلی سریع نسبت به وقایع و مسائل واکنش نشان می دهند ضمن اینکه پتانسیل این بازار هم بسیار بالاست.

به گزارش بازار، همایون دارابی، مدیرعامل یکی از شرکت های سبدگردان و تحلیلگر بازار سرمایه، بازار سرمایه را آیینه تمام نمای تحولات اقتصادی کشور دانست و گفت: همه اتفاقات و تصمیمات اقتصادی در قالب بخشنامه و قانون و مصوبه خودش را در بازار سرمایه نشان می دهد و تلاطماتی هم که در این بازار ایجاد می شود برآیندی از همین تصمیمات است.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و اجتماعی نیز بر بازار سرمایه موثرند افزود: البته ذات بازارها پیش بینی پذیر نیستند اما می توان شرایطی فراهم کرد که تبعات منفی مسائل موثر بر بازار مهار شود.

کارشناس حوزه بورس با اشاره به اینکه تحریم ها از سال ۹۰ بازار سرمایه را هم مانند دیگر بازارها متأثرکرد گفت: بازار سرمایه تا بهمن ماه سال ۱۳۹۲ هم رشد هایی داشت اما بعد از مدتی، دچار افت شدید شد و حتی بعد از برجام هم شاهد اتفاق خاصی نبودیم؛ در واقع با بدعهدی ترامپ و خروج از برجام اقتصاد ایران و بازار سرمایه دچار تلاطمات شدیدی شد.

دارابی با بیان اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری شرایط بورس رو به بهبود رفته گفت: مهم ترین مسئله و معضل در اقتصاد ایران، نبود برنامه بلندمدت، تصمیم گیری های روزانه و قیمت گذاری دستوری برای خدمات و نرخ بهره و ارز و کالاهاست که باعث صنعت زدایی از کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که قیمت گذاری دستوری در هر شرایطی یا به ایجاد رانت یا عدم بهره وری ختم می شود لذا دولت هم باید سیاست قیمت گذاری دستوری را با مکانیزم بورس کالا و انرژی جایگزین کند.

دارابی اظهار کرد: اگر ما بازار سرمایه را باثبات و به آن توجه کنیم و مسائل اقتصادی را به این بازار بسپاریم می توانیم اقتصاد مقاومتی را پیش برده و از کیان ارکان اقتصادی هم حفاظت کنیم.

کارشناس حوزه بورس با بیان اینکه در حال حاضر اعتماد مردم به بازار سرمایه برگشته گفت: مردم خیلی سریع نسبت به وقایع و مسائل واکنش نشان می دهند ضمن اینکه پتانسیل این بازار هم بسیار بالاست.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha