۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
تولیدکنندگان بذر در مازندران ۱۷ میلیارد تومان مطالبات دارند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولیدکنندگان بذر در مازندران ۱۷ میلیارد تومان مطالبات دارند

ساری- رنجبر، مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی مازندران میزان مطالبات پیمانکاران و کشاورزان تولیدکننده بذر را در استان ۱۷ میلیارد تومان ذکر کرد.

الله قلی رنجبر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به عدم پرداخت وجه پیمانکاران و کشاورزان تولیدکننده بذر گندم و جو اظهار داشت: ۱۷ میلیارد تومان به کشاورزان و پیمانکاران طرف قرارداد با اتحادیه تعاون روستایی بدهی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ تا ۳۰ درصد مطالبات پرداخت شده و بقیه باقی مانده است، افزود: با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی گندم، با مشکل تامین منابع مواجه شدیم.

وی با عنوان اینکه اگر سال قبل می توانستیم دو هزار تن گندم خریداری کنیم، امسال میزان خرید به ۸۰۰ تن کاهش یافته است، گفت: بخشی از منابع باید از سوی بخش خصوصی تامین شود، هرچند حمایت های دولتی در این زمینه بی تاثیر نخواهد بود.

رنجبر با بیان اینکه از محل فروش بذر گندم درآمدی نداریم، گفت: برای پرداخت مطالبات چاره ای جز دریافت وام نداریم درحالی که سازمان جهاد کشاورزی از طریق صندوق بخش کشاورزی می تواند اقدامات حمایتی را انجام دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستاییان مازندران یادآور شد: می توان اعتبار را به شرکت های تولید بذر اختصاص دهد و سود این اقدام به بخش کشاورزی و تولیدی برخواهد گشت.

وی گفت:پروسه تولید بذر فنی و تخصصی است و زیرساخت های آن در شرکت های تولیذ بذر وجود دارد ولی متاسفانه جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر آنگونه که باید حمایت نکرده است.

وی یادآور شد: امسال به دلیل افزایش قیمت تضمینی گندم مشکلات تامین بذر مضاعف شده است و درپی تسهیلات برای پرداخت مطالبات پیمانکاران هستیم.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha