۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
اصلاح ساختار نظام مالیاتی کشور به کاهش کسری بودجه کمک می‌کند| ۴۰ درصد پوزها نظارت نمی شوند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

اصلاح ساختار نظام مالیاتی کشور به کاهش کسری بودجه کمک می‌کند| ۴۰ درصد پوزها نظارت نمی شوند

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ماباید سریعاً نسبت به اجرای طرح‌های مرتبط با اصلاح ساختار نظام مالیاتی در کشور اقدام کنیم تا از این طریق مقداری کسری بودجه را جبران کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چگونگی کاهش کسری بودجه سالیانه گفت: چندین اقدام اساسی برای جبران کسری بودجه باید مدنظر قرار گیرد .

وی تاکید کرد: یکی از راهکارها این است که ما سریعاً نسبت به اجرای طرح‌های مرتبط با اصلاح ساختار نظام مالیاتی در کشور اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ما در قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان تمام آنچه را که باید مورد نظارت سازمان های مالیاتی باشد را مدنظر قرار دادیم تا این اقدام انجام شود به عنوان مثال یکی از احکام این قانون این است که تمام پُز ها در کشور باید زیر نظر سازمان سازمان های مالیاتی قرار گرفته و تمام اطلاعات فوق وجود داشته باشد.

پورابراهیمی تأکید کرد: طبق بررسی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته از حدود ۱۰ میلیون پُز در کشور که کار نقل و انتقال پول را در کشور انجام می‌دهند ۴۰ درصد این پُزها مورد هیچ نظارتی از سوی سازمان‌های مالیاتی و بانک مرکزی قرار نمی گیرند زیرا وقتی مسئولین در این بخش نظارت لازم را نداشته باشند ما با نشت مالیاتی و فرار مالیاتی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار فرایندهای مالیاتی به معنای اجرای صحیح قانون است گفت: این بدین مفهوم است که ما باید با ایجاد پایه های جدید مالیاتی از سوداگری در بازارهای موازی جلوگیری کنیم و به نوعی کسری بودجه را جبران کنیم.

پورابراهیمی تاکید کرد: دولت جدید می‌تواند سریعاً برخی احکام در زمینه امور مالیاتی را اجرا کند البته این اقدام نمی‌تواند همه مشکلات کسری بودجه در کوتاه مدت را برطرف کند اما آغاز بسیار مهمی در این بخش قلمداد خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۱٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha