۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
معرفی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

معرفی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

در این گزارش که با کمک آکادمی ارز دیجیتال آماده شده است، سعی کردیم تا مشخصات کلی چند صرافی ایرانی که نسبت به بقیه محبوبیت و اعتبار بیشتری دارند را بیان کنیم.

به گزارش بازار، صرافی های رمزارز، پلتفورم هایی هستند که از طریق آنها میتوان به خرید وفروش ارزهای دیجیتال مختلف پرداخت. با اینکه هدف اصلی بوجود آمدن فناوری بلاک چین از بین بردن واسطه های مالی است، اما در حال حاضر تنها راه دسترسی به رمزارزهای مختلف که در بستر بلاک چین هستند، استفاده از امکانات مختلف صرافی های ارز دیجیتال است، سایت‌های معتبر ایرانی و خارجی زیادی برای انجام معاملات وجود دارند که هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند. در ادامه این گزارش بهترین صرافی های ایرانی به همراه مزایا و معایبی که دارند را به شما معرفی خواهیم کرد. (جهت مشاهده لیست کامل بهترین صرافی های ایرانی کلیک کنید.)

انواع صرافی های ارز دیجیتال

به طور کلی صرافی های ارز دیجیتال در دو دسته بندی صرافی متمرکز و غیر متمرکز قرار می‌گیرند؛ در صرافی های متمرکز که به اصلاح CEX یا (Centralized exchange) گفته میشود، کلیه فرآیندها توسط شخص ثالثی کنترل می‌شود و معاملات صرافی‌های متمرکز در بلاکچین‌ قابل مشاهده نیست و کار با آن ها نیاز به ارائه اطلاعات شخصی کاربر برای احراز هویت دارد. بدون استثنا تمام صرافی های ایرانی جزو صرافی های متمرکز هستند. صرافی های غیر متمرکز یا (DEX) که به شدت در حال محبوب شدن هستند، به صرافی هایی گفته می‌شود که در آنها کلیه فرآیندها به صورت اتوماتیک انجام شده و معاملات نیز در بلاک چین قابل پیگیری و مشاهده می‌باشد. صرافی های خارجی از جمله یونی سواپ و پنکیک سواپ جزو صرافی های غیر متمرکز هستند.

صرافی نوبیتکس

اولین صرافی که در این گزارش به معرفی آن به عنوان یکی از صرافی های معتبر ایرانی می‌پردازیم، صرافی نوبیتکس است که در صدر تمام نظرسنجی‌ها قرار گرفته و تأییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری را داراست، این صرافی در سال ۱۳۹۶ فعالیت رسمی خود را با هدف رفع نیاز کاربران ایرانی در تبادلات ارزهای دیجیتال شروع کرد. نوبیتکس در ابتدا در باشگاه کارآفرینی تیوا مستقر بود و فعالیت خود را پیش میبرد؛ پس از گذشت مدتی تعداد افراد مجموعه گسترش یافت و سایت نوبیتکس در زمستان سال ۹۷ راه اندازی شد.

معرفی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

یکی از معایب بزرگ نوبیتکس این است که هفته‌ ها به دلیل شلوغی، امکان بررسی احراز هویت شما برای ارتقا به سطح دوم وجود نداشت و این مشکل در ماه های اخیر رفع شده و کاربران می توانند رمزارزهای خود را از نوبیتکس به کیف پول شخصی منتقل کنند. یکی دیگر از ویژگی های خوب نوبیتکس این است که اگر دوستان و آشنایان خود را دعوت کنید تا در این وب سایت به خرید و فروش رمزارز بپردازند، در هر بار معامله این افراد تا ۳۰ درصد از کارمزد معاملات به شما تعلق خواهد گرفت و از این جهت کار کردن با این صرافی یک راه درآمدزا محسوب می‌شود.

صرافی والکس

صرافی والکس از دیگر صرافی های ایرانی معرفی شده در این لیست است که توسط دانشجویان دانشگاه شریف طراحی و راه اندازی شده است. گفته میشود این مجموعه حدود ۴۰ هزار کاربر دارد که در آن مشغول به ترید ارزهای دیجیتال هستند. تأیید هویت در این سایت نسبت به رقبا، کمی سخت‌گیرانه است، باتوجه به خدماتی که در این صرافی ارائه می شود از دید کاربران یکی از امن ترین صرافی های ایرانی است، صرافی والکس از ۶ رمزارز پشتیبانی می‌کند و کاربران خود را برای خرید و فروش با محدودیت زیادی رو به رو کرده است. این صرافی از نظر رابط کاربری طراحی ساده و خوبی دارد؛ اما با این‌ حال کلیه امکانات آن زیاد پیشرفته نبوده و می‌توان گفت که نسبتا سطحی است؛ همچنین در صورت استفاده از این صرافی ابزارهای پیشرفته ترید را هم مشاهده نمی‌کنید.

صرافی بیتستان

مورد دیگری که قصد معرفی آن را داریم، صرافی نسبتا جدیدی به نام بیتستان است که در سال ۹۸ فعالیت رسمی خود را در زمینه خرید و فروش رمزارزها آغاز کرده و جزو صرفی های نسبتا گران محسوب میشود. صرافی بیتستان حداقل مقدار خرید و فروش ریالی را برای کاربران روی یک میلیون قرارداده و نرخ کارمزد معاملات آن بین ۱.۵ الی ۳ درصد است.

صرافی اوکی اکسچنج

صرافی اوکی اکسچنج از قدیمی ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که دلیل اصلی محبوبیت آن پشتیبانی از تعداد بالای کوین و توکن برای خرید و فروش کاربران است و از این حیث در رتبه یک در بین رقبای خود در ایران قرار دارد، کار با اپلیکیشن و سایت صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج بسیار راحت بوده و افراد مختلف بعد از احراز هویت به راحتی می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند؛ در نظر داشته باشید که احراز هویت در تمام صرافی های ایرانی واجب بوده و مجوزی از سوی دولت برای ارائه خدمات به کاربران ایرانی است و در صورتی که یک صرافی خدمات خود را بدون نیاز به احراز هویت ارائه داد باید در امن بودن آن شک کنید. از دیگر خدمات این صرافی می‌توان به شبکه های اجتماعی قوی آن اشاره کرد که با دنبال کردن آنها در جریان به روز ترین و جدیدترین اخبار منتشر شده در  بازار کریپتوکارنسی خواهید بود.

معرفی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی رمزینکس

این صرافی نیز یکی دیگر از صرافی های ایرانی است که توسط  تعدادی از فارغ التحصیلان برتر رشته های مدیریت مالی و MBA دانشگاه صنعتی شریف ارائه شده است، کارمزد معاملات در رمزینکس به صورت درصدی از مبلغ تراکنش و از هر دو طرف معامله یعنی سفارش‌گذار (maker) و پذیرنده سفارش (taker) دریافت می‌گردد و نسبت به سایر صرافی های داخلی نرخ معقول تری دارد.  در این صرافی ۲۴ رمزارز مختلف را پوشش داده می‌شود و به این ترتیب می‌توان گفت اغلب رمزارزهای محبوب در دنیا در این صرافی پشتیبانی می‌شوند.

انتخاب بهترین صرافی برای خرید و فروش رمزارز

در این گزارش که با کمک آکادمی ارز دیجیتال آماده شده است، سعی کردیم تا مشخصات کلی چند صرافی ایرانی که نسبت به بقیه محبوبیت و اعتبار بیشتری دارند را بیان کنیم؛ اما در نهایت انتخاب هر کدام از صرافی ها و استفاده از خدمات آنها برعهده خودتان است و لازم است شرایط خود را با خدمات صرافی مورد نظرتان تطابق دهید تا بتوانید بهترین را انتخاب کرده و در امنیت کامل به خرید و فروش رمزارزهای مختلف با نرخ کارمزد معقول بپردازید.

کد خبر: ۱۰۱٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha