۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
هویج از موز سبقت گرفت؛ بدون هیچ کمبودی
در بازار میوه و تره بار مشهد؛

هویج از موز سبقت گرفت؛ بدون هیچ کمبودی

مشهد- درحالی‌که گرانی مواد غذایی به‌صورت زیرپوستی ادامه دارد اما قیمت هویج با سبقت گرفتن از قیمت موز در مشهد خبرساز شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت یک کیلو هویج که تا هفته گذشته در بازارهای عرضه میوه و تره‌بار مشهد از کیلویی ۹ الی ۱۳ هزار تومان تجاوز نمی‌کرد با تغییر ناگهانی و غیرقابل‌باور به کیلویی ۲۵ الی ۲۷ هزار تومان رسید و از قیمت موزهای ۲۴ هزارتومانی نیز سبقت گرفت!

مشاهدات خبرنگار ما نشان می‌دهد این قیمت‌های تصاعدی در حالی به وقوع پیوسته است که هیچ کمبودی نیز در خصوص این محصول در میدان های میوه و تره بار مشهد وجود ندارد.

میوه فروشان سطح شهر علت گرانی این محصول را افزایش قیمت در کف میدان میوه و تره‌بار عنوان می‌کنند و می‌گویند ازآنجاکه این محصول از استان های جنوبی و مرکزی به مشهد مقدس حمل و بارگیری می‌شود لذا هزینه حمل‌ونقل نیز بر روی آن تأثیرگذار است.

افزایش تقاضا
در همین حال رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد در خصوص گرانی ناگهانی این محصول به بازار گفت: تقاضا برای مصرف هویج توسط آب‌میوه‌فروشی‌های سطح شهر و از همه مهم‌تر بسیاری از شهروندان به دلیل توصیه پزشکان در شرایط کرونا افزایش یافته و  از طرفی پایان کشت این محصول در برخی از استان ها به گرانی این محصول دامن زده است.

حیدر ساکن برجی بابیان اینکه افزایش قیمت این محصول برای بارفروشان نیز حیرت‌آور است اظهار کرد: البته تاثیر کاهش کاشت و برداشت این محصول را نیز امسال در برخی از استان‌ها مانند اصفهان به دلیل خشک‌سالی‌های حادث‌شده و افزایش هزینه‌ها نباید فراموش کرد.

به گزارش خبرنگار بازار اگرچه این روزها افزایش قیمت هویج بیش از هر محصول دیگری خبرساز شده است اما افزایش قیمت گوجه‌فرنگی و خیار و رسیدن به مرز ۱۰ هزار تومان نیز موجب گلایه بسیاری از شهروندان شده است.

چون این روزها از آب هویج برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا استفاده زیادی می‌شود این افزایش قیمت بیشتر از سایر اقلام به چشم می‌خورد.

کد خبر: ۱۰۱٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha