۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
بایدها و نبایدهای طرح حمایت از سرمایه گذاری خارجی| نباید به پروژه‌های تخصصی نگاه سیاسی داشت
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

بایدها و نبایدهای طرح حمایت از سرمایه گذاری خارجی| نباید به پروژه‌های تخصصی نگاه سیاسی داشت

رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: به یقین با نگاه سیاسی به تمام قراردادهایی که جنبه فنی و تخصصی دارند نتیجه خوبی نخواهیم گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری  ضمن توضیح طرح حمایت از سرمایه گذاری خارجی که به تازگی تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است، درباره مزایای این طرح، گفت:  معتقدم باید ضمن حفظ اقتدار خود در حوزه استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی متوجه شرایط تحریمی کشور نیز بود، البته از طرفی نیز نباید به شرکت‌هایی که در دوران تحریمی دست ما را خالی گذاشتند مجددا به راحتی اطمینان کرد.  

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت به یقین با نگاه سیاسی به تمام قراردادهایی که جنبه فنی و تخصصی دارند نتیجه خوبی نخواهیم گرفت و باید نگاه سیاسی را از پیرامون نفت و مسائل مرتبط به آن کاهش داد.

وی توضیح داد: براساس طرح حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی ضد تحریمی شرکت‌هایی که در زمان تحریم همکاری بیشتری با ایران داشتند در اولویت قراردادها قرار می‌گیرند البته به معنای ایجاد مانع در مسیر سرمایه‌گذاری دیگر شرکت‌ها نیست اما اگر خسارت‌هایی به پروژه‌های ملی ایران وارد کرده‌اند باید این خسارت‌ها را جبران کنند.

رحیمی مظفری با اشاره به همراهی شرکت‌هایی از کشورهای همچون کره جنوبی و فرانسه با تحریم‌ها، گفت: این طرح، شرکت‌ها را مجبور می‌کند درصورت تمایل به همکاری مجدد با ایران، خسارت خود را به ما پرداخت کنند چراکه نمی‌توان اجازه داد؛ شرکتی مانند توتال طرح توسعه پروژه ملی فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی را چند سال معطل نگه دارد و سپس به بهانه تحریم بدون انجام هیچ کدام از تعهدات خود، ایران را ترک کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌ها صرفا در اختیار چند کشور اروپایی نیست، گفت: اگرچه بسیاری از کشورها آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند اما توجه برخی ها به غربی ها در کشور سبب شده بخش وسیعی از دنیا را نبینیم بنابراین این قانون کمک می‌کند در را بر روی همه کشورها باز کنیم.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha