۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
افزایش قیمت مسکن در ماه های آینده دور از انتظار نیست
رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی:

افزایش قیمت مسکن در ماه های آینده دور از انتظار نیست

مشهد- رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی اظهار کرد: در صورت ادامه روند موجود در گرانی مصالح در ماه های آینده ایجاد تورم و موج گرانی مجدد دور از انتظار نیست.

مهندس محمود پژوم در گفت‌وگو با بازار بیان کرد: گرانی مصالح ساختمانی و افزایش مواد اولیه ساخت‌وساز بسیاری از سازندگان را بر سر دوراهی برای ادامه کار قرار داده است.

وی اذعان کرد: بسیاری از سازنده‌ها و انبوه‌سازان با وجود اینکه مشتاق هستند ساخت‌وساز خود را تا زمان به ثبات رسیدن قیمت‌ها تعطیل کنند اما به دلیل تعهداتی که در قرار دادها دارند برای بسیاری از آن‌ها این تصمیم عملاً امکان‌پذیر نیست.

پژوم ادامه داد: راه دوم این است که با همین مصالح گران مانند سیمان پاکتی ۷۰ هزار تومان به ساخت‌وساز خود ادامه دهند که به‌طور حتم در چند ماه آینده افزایش نرخ مسکن دور از انتظار نبوده و احتمال موج دیگری از گرانی وجود دارد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و خانه‌دار شدن مردم چه راهی را می‌توان پیش گرفت توضیح می‌دهد: همان‌طور که ریاست محترم جمهوری اسلامی قول یک‌میلیون واحد مسکونی را به مردم دادند لذا نیاز است زیرساخت‌هایی مانند در اختیار قرار دادن زمین‌های ٩٩ ساله فراهم و هم‌چنین تسهیلات حداقلی ۴٠٠ الی۵٠٠میلیون تومانی با بازه زمانی ۲۵ تا ۳۵ ساله و به‌صورت پرداخت اقساط پلکانی به متقاضیان اعطا شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha