۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳
جلسه ناتمام در نیمه شب ناکام؛  نشست دوباره شورای عالی کار در ساعت ۱۴
گزارش لحظه ای بازار از نشست مهم تعیین حقوق کارگران/۶

جلسه ناتمام در نیمه شب ناکام؛ نشست دوباره شورای عالی کار در ساعت ۱۴

رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار از اتمام جلسه شورای عالی کار بدون اینکه توافقی حاصل شود، خبر داد.

فرامرز توفیقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: با توجه به اختلاف فاحش دیدگاه شرکای اجتماعی در شورای عالی کار بر سر میزان حقوق کارگران در سال ۹۹ این جلسه بدون رسیدن به توافقی خاص به اتمام رسید.

وی افزود: مقرر شد ساعت دو بعد از ظهر پنج شنبه ۲۹ اسفند، جلسه شورای عالی کار به منظور تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ مجددا برگزار شود.

به گزارش خبرنگار بازار، در جلسه روز چهارشنبه(۲۸ اسفند) شورای عالی کار نمایندگان کارگری پیشنهاد افزایش ۴۵ درصدی حقوق به علاوه افزایش سنوات و بن کارگری را مطرح کردند که دولتی ها با این پیشنهاد به شدت مخالفت کردند.

این گزارش می افزاید نظرات دولتی ها مبنی بر افزایش ۱۹ درصدی حقوق کارگران که با احتساب افزایش سایر مولفه ها حقوق کارگران به دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان برسد که این دیدگاه نیز از سوی نمایندگان کارگری پذیرفته نشد زیرا بر این باور هستند که کارگرها با این میزان از حقوق نمی توانند هزینه های معیشت خود را تامین کنند.

کارفرمایان نیز بر این باور هستند که باید به میزان حقوق کارگران در سال آینده فقط ۱۵ درصد اضافه شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ اختلاف فاحش دیدگاهها میان سه ضلع شرکای اجتماعی شورای عالی کار موجب شد تا ۱۴ ساعت جلسه(کمیته مزد و شورای عالی کار) بدون هیچ نتیجه ای به اتمام برسد و مقرر شود فردا نیز جلسه شورای عالی کار برای ادامه چانه زنی ها تشکیل شود.

کد خبر: ۱۰٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      نمایندگان کارگر حواستان باشد فریب نخورید انها حداقل در نظر گرفتند که تمام کنند شما حداکثر بگید که به 35 در صد برسید. دولت و کارفرما هماهنگ شده است. الان به 19 درصد راضی شد که می گفت 15 فقط اهرم فشار زیاذ کنید با دلیل تورم وحشتناک سال قیل کمر کارگر شکست از گراتی بنزین تا اجناس کارگر وسط ماه نشده کم میاره
    • یدالله IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      اگر مهم است چرا همیشه بعد از وقت اداری جلسات این شورایعالی کار تشگبل میشود با احتساب مشمولین قانون کار و باز نشستگان حداقل 15 میلیون نفر هستند و هر خانواده 3 مفر حساب کنید این جلسه برای 45 میلیون جمعیت ایران است یعنی حداقل 60 درصد جنعیت را شامل میشود اقای وزیر و یا نماینده کارفرمایان کارگر نباید میوه بخورد نباید گوشت بخورد نباید برنج بخورد با این هزینه سنگین مسسکن و تورم بخدا مئول هستید من که فکر نکنم اگر عدالت را در نظر نگیرید خودتان حتی با ماهی 100 میلیون زندگی ارامی داشته باشد چرا شما برای 15 میلیون کارگرو بازنشسته و 15 میلیون زن خانه دار و 15 میلیون کودک 1 روزه تا جوان 25 ساله تصمیم می گیرید خدای ناکرده اگر دقت نکنید حتما" تاثیر منفی این 45 میلیون نفر بعبارتی خدای این 45 میلیون نفر به شما و خانواده تان ارامش و سعادت نخواهد داد و حال خود تصمیم بگیرید تا بحال تصمیم گرفتید و اجرا کردید کذشت و این جند سال هم میکدرد
    • محمد IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      بسیار متاسفم ایا برای افزایش حقوق کارمندان اینقدر بحث و جدل داشتن؟!افسوس چرا اقایان و دولتمردان اخرت خودرا خراب میکنند اگر اعتقاد دارند از دین و قران بترسند
    • کار گر IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
      0 0
      خفه کردین خودتانرو با این افزایش حقوق