۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
به جای افزایش مستمری تورم و گرانی را مهارکنید| کنترل بازار از دست دولت خارج شده است
بازنشستگان تامین اجتماعی:

به جای افزایش مستمری تورم و گرانی را مهارکنید| کنترل بازار از دست دولت خارج شده است

به دنبال انتشار گزارشی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خبرگزاری بازار عده ای از بازنشستگان اعلام کردند که به جای افزایش حقوق، تورم و افزایش قیمت ها را مهار کنید.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «محمد حسینی» یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی در پیامی به خبرگزاری بازار تاکید کرد: این افزایش را نخواستیم، تورم وگرانی را مهار کنید، شما را به دین و مذهب قسم می دهیم گرانی را مهارکنید، هرچند که می دانیم کنترل بازار از دست دولت خارج شده است.

یک بازنشسته دیگر تامین اجتماعی گفت: مسئولان تامین اجتماعی خودشان وضعیت گرانی را می دانند و وقتی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری ماهانه ما واریز می شود، همه اش برای پرداخت قرض به مغازه های نانوایی محل پرداخت می شود.

این جز شرمندگی چیز دیگری برای ما ندارد
این بازنشسته که خواست نامش اعلام نشود اظهارداشت: با این مستمری اگر یک جفت جوراب بخریم از دوم تا سی ام ماه باید بی پول بمانیم ، خیلی سخت است نتوانی خواسته بچه ات را برآورده نکنی و این جز شرمندگی چیز دیگری برای ما ندارد.

«صابر احمدی» یکی دیگر از بازنشستگان تامین اجتماعی هم گفت: من تازه مستمر بگیر شده ام و از طرفی  دو میلیون برجی پول معیشت میدهند، دست دولت درد نکند، ولی خدا شاهد است فقط خانه را با دست خالی اداره می کنیم و کرایه خانه را نمی‌توانم پرداخت کنم.

این بازنشسته تاکید کرد: این وضعیت را ادامه دهید، پنج دهه تورم و گرانی که چیزی نیست، شاید تورم خودش از رو رفت.

با این میزان حقوق بازنشستگی همیشه هشتمون گرو نهمونه 
یک بازنشسته تامین اجتماعی با اشاره به افزایش مستمری حداقل بگیران گفت: والا ما که ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مستمری می گیریم همیشه «هشتمون گرو نهمونه»، لعنت بر باعث و بانی این همه تورم که همه مردم را نگران کرده است.

«حبیب الهی » بیان کرد: من به جاری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۳ میلیون و ۵۰۰ تومان از تامین اجتماعی دریافتی دارم، با وجود خانه اجاره ای و دو فرزند محصل، چطور می توانم این زندگی را اداره کنم؟

بازنشسته دیگری معتقد است که اگر دولت به جای سیاست و توافق با آمریکا به اقتصاد داخلی بهاء داده بود وضعیت الان به مراتب بهتر از این شرایط بود.

حقیقتا با این دریافتی و مستمری احساس می کنم درجهنم هستم
«علی صوفی» افزود: حقوق من ۴میلیون و۲۰۰ هزار تومان است، مستاجرم و همسرم نیز دیابت دارد و نیاز شدید به رژیم غذایی دارد، اما حقیقتا با این دریافتی و مستمری احساس می کنم در جهنم هستم، همین!

«افسون رحمتی» دیگر بازنشسته تامین اجتماعی با بیان اینکه واقعا با ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان چه امیدی به زندگی می شود، داشت؛ گفت: ای داد و  بیداد سرپرست خانوارم و مستاجر قیمت خانه های معمولی  در اطراف تهران ۲۵۰ پیش ۵ میلیون اجاره از کجا بیارییم این پول را پرداخت کنیم.

«پروین قاسمی» یکی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می گوید: دولت چرابدهی خود را به بازنشسته ها نمی دهد مگه طلب داشتن اینقدرسنگینه که شانه خالی می کنند.

وی اظهارداشت: دولت توان اداره مملکت را ندارد بهترین کار این است که کار را به کاردان بسپارید، زعمل کار براید نه با دزدی و اختلاس و گرانفروشی جز نارضایتی ملت چیز دیگری ندارد.

«حسین اعظامی» یکی دیگر از بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کرد: آقای روحانی واقعا شرمنده کردید، همه بازنشستگان تامین اجتماعی با این کارها سوختند.

«ایرج احمدی» نیز با اشاره به گرانی میوه و هزینه های زندگی گفت: من دوهفته است که نتونستم برای خونه خود میوه بخرم؛ دیروز رفتم یه هندونه خریدم کیلویی ۴ هزار تومان بود و قدرت خرید آن را نداشتم.

اگر ۱۰ میلیون تومان هم بگیری جوابگوی این تورم نیست
وی اظهارداشت: چرا افزایش حقوق را در سال ۱۴۰۰ منت می گذارید،  اگر ۱۰ میلیون تومان هم بگیری جوابگوی این تورم نیست، دولت اگر خیلی به فکر مردم است، تورم را کنترل کند.

«مریم حسنی» بازنشسته دیگر تامین اجتماعی بیان کرد: خسته نباشید مسئولان محترم، خواهش می کنم که یک روز شخصا برای خرید گوشت و میوه به بازار تشریف ببرید و پس از اطلاع از قیمت اجناس و میوه  بعدا تصمیم بگیرید.

یک بازنشسته تامین اجتماعی نیز به خبرگزاری بازار گفت: با همین مقداری که حقوق ها را افزایش دادند من هزینه و مخارج زندگی را کم می آورم. هزینه ها بسیار بالا است و حقوق کفاف نمی کند.

«مریم برزی » خاطر نشان کرد: چقدر باید تکرار کنید که حقوق ها افزایش یافته است، شما باید ببیند که قیمت ها چقدر افزایش یافته است.

با افزایش ۷ برابری قیمت ها بازنشستگان طعم شیرینی افزایش مستمری خود را نچشیده اند
این در حالی است دو روز پیش علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: با افزایش ۷ برابری قیمت ها وهزینه های زندگی، متاسفانه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی طعم شیرینی افزایش مستمری خود را نچشیده اند.

وی اظهارداشت: در این شرایط که شاهد افزایش افسار گسیخته قیمت ها و تورم هستیم با وجود افزایش قابل توجه مستمری بازنشستگان در سال جاری فقط برای بازنشستگان جز شرمندگی از خانواده چیزی دیگری باقی نمانده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران معتقد است هم اکنون هزینه سبد خانواده ها به حدود ۱۰ میلیون تومان رسیده و حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی نیز به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته، اما این حقوق فقط ۴۰ درصد هزینه های بازنشستگان را پوشش می دهد.

هرچه مستمری ها افزایش یابد بازهم قدرت خرید بازنشستگان کم می شود
دهقان کیا بیان کرد: در ۴ ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته قیمت ها را تا  ۷۹ درصد افزایش یافته در حالی که با متناسب سازی، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ۵۰ درصد افزایش یافته است و این نشان می دهد که هرچه مستمری ها افزایش یابد بازهم قدرت خرید بازنشستگان کم می شود.

به گفته وی، این شرایط سبب می شود که تورم و افزایش قیمت ها، مستمری بازنشستگان را بلعیده و قدرت خرید آنها را ضعیف کرده و در نهایت سفره خالی بازنشسته ها هر روز نسبت به روز گذشته کوچکتر می شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران تاکید کرد: انتظار داشتیم که دولت تورم را کنترل کند و همزمان با متناسب سازی قدرت خرید مردم افزایش یابد، اما تورم بیش از ۴۱ درصدی همه اقدامات را در این زمینه بی فایده کرده است.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha