۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
نشست کارگران با کارفرمایان و دولت ۱۳ ساعته شد؛ فعلا بدون نتیجه
گزارش لحظه ای بازار از نشست تعیین حقوق کارگران/۳

نشست کارگران با کارفرمایان و دولت ۱۳ ساعته شد؛ فعلا بدون نتیجه

نمایندگان کارگری با کارفرمایان و نمایندگان دولت امروز از ساعت ۱۰ صبح برای تعیین میزان افزایش حقوق کارگران از کمیته دستمزد آغاز شده و با گذشت ۱۳ ساعت همچنان در شورای عالی کار بدون بنتیجه ای خاص ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، نهمین جلسه کمیته مزد امروز با هدف کاهش اختلاف دیدگاه کارفرمایان و دولتی ها با درخواست نمایندگان کارگری برای تعیین میزان حقوق سال ۹۹ کارگران برگزار شد و پس از آن به منظور تعیین نهایی این رقم جلسه شورای عالی کار برگزار شد.

جلسه شورای عالی کار از ساعت ۴ بعد از ظهر امروز با حضور معاون رئیس جمهور و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد ولی با توجه به اختلاف دیدگاه میان سه ضلع شورای عالی کار بر سر میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ هنوز این جلسه به نتیجه نرسیده است.

با توجه به اختلاف شدید دیدگاه میان شرکای اجتماعی بخش کارگری بر سر میزان افزایش حقوق کارگران موجب شده تا  با گذشت۱۳ ساعت از برگزاری  جلسات (با احتساب ساعات برگزاری کمیته مزد که بدون نتیجه به اتمام رسید) هنوز رایزنی در جلسه شورای عالی کار ادامه داشته باشد.

خبرهای رسیده از همراهی وزیر اقتصاد با کارفرکایان، به دلیل شرایط خاص اقتصادی و اثرات منفی کرونا حکایت دارد. این همراهی به معنی تلاش برای تصویب ۱۵درصدی حقوق کارگران خواهد بود. اما نمایندگان کارگری معتقدند هم شرایط خاص اقتصادی، هم کرونا به علاوه تورم برآمده از عملکرد دولت، و دیگر برنامه هایی همچون افزایش قیمت بنزین و مالیات و ...  روی زندگی آنها هم تاثیر منفی گذاشته و البته که تاثیر منفی روی اقشار پایین دستی، با تاثیر منفی در زندگی طبقه کارفرما تفاوت و فاصله بسیار دارد.

کد خبر: ۱۰٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • علی IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 0
      آقای وزیر محترم انشاالله به حق عدالت علی (ع) به کارگری دچار بشی ... خدا ظهور آقا امام زمان را برسان... خدایا شاهدی که من برای افزایش حقوق این دعا را نمی‌کنم برای این دعا میکنم که آقا تشریف بیارن تا ...
    • ایمان IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      0 0
      سلام تکلیف کارگرای ساختمانی چه میشه که هیچ جا صحبتی ازشون نیست نه بیمه ای نه دستمزد درست حسابی که بتونن خرج روزانشونو در بیارن توی این گرونیو هزاران هزارتا بدبختی دیگه...
    • عارف IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      در مورد((خبرهای رسیده از همراهی وزیر اقتصاد با کارفرکایان، به دلیل شرایط خاص اقتصادی و اثرات منفی کرونا حکایت دارد. این همراهی به معنی تلاش برای تصویب ۱۵درصدی حقوق کارگران خواهد بود.)) : مگر پارسال که پژوی ٣٠.میلیونی رو به صد میلیون رسوندند، بلیط هواپیمایی که ٢٠٠هزارتومان بود را یک میلیون فروختند و رب و ماکارانی دوهزار تومنی رو نه هزارتومن و بیست و دوهزار تومان فروختند، حقوق کارگر شون رو اضافه کردند!؟ که حالا کرونایی که یکماهه اومده و تا اواسط اردیبهشت هم ناپدید میشه قراره روی حقوق یکسال آینده ی کارگر تاثیر منفی بگذاره!؟ چرا همیشه منافع سرمایه دارها به کارگران ترجیح داده میشه!؟ التماس تعدل!
    • حمید IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      سلام. معلوم که دولت هم طرف کارفرمامیگیره چون خودشان هم کارخانه دارن جای تعجب نیست
    • بازنشته IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      سلام واقعاشرم آوره ای کاش تورم لحظه ای کالاها وخدمات دولتی وارزوطلاهم همین قدرسخت بود که افزایش حقوق بازنشستگان سخته بعداز 280جلسه هنوز به نتیجه نرسیدید واقعا بایدبه شماجایزه داد
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      حداقل حقوق کمتر از ده میلیون تومان بی فایده است
    • سام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
      0 0
      چرا مگنه کمک دولت ۲۰۰تا۶۰۰گفتن مدن به کارگران فصلی ساختمانی. چراماازاین کمک چیز ندیدم مای روستادارم ۳۰۰تاکارگردارم به هیچ کدام ندادند پس به کی دادن کارگران بدنام کردن وسلام