۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
ورود به بازارهای صادراتی با ممنوعیت واردات کاشی و سرامیک
عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک مطرح کرد

ورود به بازارهای صادراتی با ممنوعیت واردات کاشی و سرامیک

در دو سال گذشته با ممنوعیت واردات کاشی و سرامیک از چین و سایر کشورها و ارتقای کیفی محصولات داخلی، تولیدکنندگان کاشی و سرامیک توانستند به بازارهای جهانی راه یابند.

به گزارش بازار، رضا صفاری امروز (دوشنبه) در نشستی خبری با اشاره به اینکه به‌تازگی قرارداد فروش ۳۰ هزار متر مربع کاشی در فاز نخست با یونان منعقد شده، افزود: پارسال ۴۵۰ میلیون متر مربع کاشی در کشور تولید شد که نیمی از آن‌ها صادر شده است.

عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران اضافه کرد: امسال نیز علاوه بر بازارهای روسیه، پاکستان و عراق، به آلمان و یک کشور آفریقایی هم صادرات انجام شد.

صفاری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جزو پنج کشور نخست تولیدکننده کاشی و سرامیک در جهان است.

وی همچنین گفت: ۱۰ کشور نخست واردکننده کاشی و سرامیک در جهان همچون عراق، امارات متحده عربی و عربستان در همسایگی ما هستند که فرصت مغتنمی برای ایران برای توسعه صادرات این محصولات است.

این مقام صنفی درخصوص وضع این صنعت در کشور افزود: تاکنون حدود ۷۰۰ میلیون متر مربع پروانه بهره‌برداری صادر شده است که نزدیک به نیمی از آن‌ها تعطیل هستند.

وی تاکید کرد: امروز دیگر هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت کارخانه‌جات جدید صادر نخواهد شد که هدف آن، احیا و به روز کردن کارخانه‌های موجود است.

گفتنی است؛ در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۹ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در کشور تولید شد.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha