«رمدسیویر» رتبه اول مصرف ریالی در جدیدترین آمارنامه دارویی
مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو خبر داد

«رمدسیویر» رتبه اول مصرف ریالی در جدیدترین آمارنامه دارویی

محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: آمارنامه جدید دارویی کشور نشان می‌دهد که رمدسیویر در رتبه اول مصرف ریالی دارو قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، حیدر محمدی که در دومین نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران این خبر را اعلام کرد، گفت: طبق آخرین آمارنامه دارویی کشور تاکنون، «رمدسیویر» در رتبه اول مصرف ریالی دارو قرار دارد در حالی که «آموکسی‌سیلین» در اتفاقی قابل تامل در جایگاه دوم جای دارد.

در حالی رمدسیور به گفته مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو در رتبه اول مصرف ریالی قرار گرفته است که مشاهدات این روزها و خبرها از بازار، حاکی از کمبود شدید داروی رمدسیور است و مبتلایان به کووید ۱۹ به سختی امکان پیدا کردن این دارو را دارند.

محمدی در رابطه با قرارگیری آموکسی‌سیلین در جایگاه دوم پرمصرف‌ترین دارو در کشور و غیرعادی شدن مصرف آن، قاچاق معکوس این دارو را دلیل اصلی این اتفاق عنوان کرد و تصریح کرد که از این رو، پیشنهاد قرارگیری این دارو در فهرست مشمول ارز نیمایی به وزیر بهداشت داده شده است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو همچنین به مورد عجیب دیگری از آمارنامه جدید دارویی کشور اشاره کرد و گفت: در فهرست ۱۰ قلم اول داروهای پرمصرف، سرم نرمال‌سالین در رتبه هفتم قرار دارد. به گفته وی، سه شرکت اول که سهم ریالی داشته‌اند، هر سه از شرکت‌های خصوصی در صنعت دارو و درمان بوده‌است.

محمدی سپس بر ضرورت آزادسازی تدریجی نرخ ارز برای دارو، در دولت آینده تاکید کرد. این در حالی است که در میان فعالان اقتصادی در حوزه دارو و سلامت این موضوع به طور جدی در گفت‌وشنود است که تیم جدیدی که گفته می‌شود در تدارک به دست گرفتن وزارت بهداشت در دولت سیزدهم هستند، قصد دارند ارز دولتی برای دارو را دست‌کم تا دو سال ابتدایی این دولت حفظ کنند.

موضوع تسریع واکسیناسیون در کشور در حالی این روزها به یکی از مطالبات اصلی تبدیل شده است که به گفته یکی از مسولان حاضر در نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران، از اطرافیان دولت جدید خبر می‌رسد که ابراهیم رئیسی تمام نیروهایش در دولت سیزدهم را برای تامین واکسن از خارج از کشور بسیج کرده‌است.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha