۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
بی توجهی به اجرای کامل برنامه توسعه موجب رشد نامتوازن می شود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

بی توجهی به اجرای کامل برنامه توسعه موجب رشد نامتوازن می شود

مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کشور هنگام تدوین برنامه‌های توسعه‌ای با زمان اجرا متفاوت است گفت: تحریم‌ها مانع تحقق اهداف برنامه ششم توسعه شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه، ۱۱ مردادماه) در برنامه رادیو فرهنگ، گفت: رادیو فرهنگ کار شایسته ای با همکاری فراکسیون توسعه متوازن مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل توسعه ای کشور انجام داده است. آغاز به کار این برنامه را با توجه به اینکه در طلیعه تدوین برنامه هفتم قرار داریم به فال نیک گرفته و امیدواریم برنامه هفتم توسعه با استفاده از نقاط قوت ۶ برنامه توسعه ای و همچنین رفع نواقص و ایرادات آن ها جامع تر و قابل وصول تر تدوین شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه هنگام تدوین برنامه‌های توسعه ای، شرایط کشور متفاوت از زمان اجرای آن است. به عنوان مثال هنگامی که برنامه ششم توسعه تدوین می‌شد تورم نقطه پایین تر داشت از این رو پیش بینی کردیم تا براساس برنامه به چه هدفی برسیم، آن زمان اهداف ایده آل و قابل دسترس بود اما یک عامل و متغیر مزاحم خارجی مانند تحریم به یکباره وارد شده و اجازه نمی دهد پیش بینی های قبلی به فعلیت برسد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بسیاری از موارد ایراد از برنامه نیست اما به دلیل خباثت دشمن و تحریم‌هایی نظیر  بانک مرکزی که برای اولین بار در دنیا  انجام می‌شود، ما را دچار مشکل می‌کند.

وی با اشاره به یکی از ایرادات برنامه‌های توسعه‌ای کشور افزود: قانون برنامه‌ بسیار مفصل بوده و این امکان را برای مجری فراهم می کند تا همانند میوه چینی آن هایی را که دوست دارد، اجرایی کند اما قانون در صورتی موثر خواهد بود که همه آنچه که در قانون پیش بینی شده اجرایی شود. بی توجهی به اجرای کامل برنامه توسعه موجب رشد نامتوازن در کشور می شود بطور مثال همانند پینوکیو که بینی آن درحالی رشد می‌کند که هیچ تناسبی با سایر اجزای بدن آن ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خواهشمندم مطلبی حاصل از نکته نظرات تمامی کارشناسان، نماینگان و سیاسیون مهمان برنامه رادیو فرهنگ تدوین و  قبل از تدوین برنامه هفتم در اختیار نمایندگان مجلس به ویژه اعضای فراکسیون توسعه متوازن قرار بگیرد تا ماحصل این زحمات در قانون برنامه هفتم لحاظ شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha