۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
تقبل هزینه ۱۱ میلیون ماسک و ۱۰۰ هزار لباس پزشکی وارداتی توسط ایمیدرو

تقبل هزینه ۱۱ میلیون ماسک و ۱۰۰ هزار لباس پزشکی وارداتی توسط ایمیدرو

سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صمت اعلام کرد: با توجه به برخی محدودیت های موجود در تامین تعدادی از اقلام بهداشتی در کشور طی روزهای گذشته، خوشبختانه و با پیگیری های انجام شده از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، به تعداد ۹ میلیون عدد ماسک سه لایه، ۲ میلیون عدد ماسک n۹۵ و ۱۰۰ هزار دست لباس گان مورد مصرف کادر درمانی وارد کشور شده و مراحل ترخیص آن در حال انجام است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، افشار فتح الهی گفت: اتفاق ارزشمند در واردات این کالاها، تقبل هزینه همه این اقلام بهداشتی توسط شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی کشور و با هماهنگی سازمان ایمیدرو، در راستای مسئولیت های اجتماعی این واحدها بوده است.

وی افزود: با هماهنگی های انجام شده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت و درمان در این جلسه، سهمیه هر استان و هر یک از شهرستان های بزرگ برای تخصیص اقلام تعیین شد.

فتح الهی اضافه کرد: سهمیه تعیین شده با اولویت بندی و براساس شرایط خاص هر استان بوده و مجموع ۱۱ میلیون ماسک سه لایه و n۹۵ و همچنین ۱۰۰ هزار لباس گان به صورت رایگان در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی و ستادهای مقابله با کرونا در هر استان قرار می گیرد و با تشخیص آنها در مراکز درمانی و سایر مراکز مدنظر استانداران توزیع خواهد شد.

سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صمت تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله بالغ بر ۱۳۶ میلیارد تومان است که همه مبلغ را زیر مجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تقبل کرده است.

فتح الهی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول کمیته پشتیبانی و تامین اقلام بهداشتی ستاد ملی کرونا برنامه ریزی تولید و تامین ملزومات و محصولات بهداشتی مورد نیاز و برای مقابله با شیوع بیماری کرونا را انجام میدهد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از تامین اقلام از محل تولید داخل انجام می شود و خوشبختانه با تمهیدات انجام شده، تولیدات تعدادی از ملزومات و محصولات بهداشتی بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته و بخشی دیگر که ظرفیت تولید داخل آن به میزان کافی جهت تامین تقاضای مورد نیاز مردم نبوده از طریق واردات در حال انجام است.

کد خبر: ۱۰٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha