۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کشف ۹۱۸ مورد قاچاق انسان از ابتدای سال در مرز ترکیه
سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد

کشف ۹۱۸ مورد قاچاق انسان از ابتدای سال در مرز ترکیه

لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۱۸ نفر که قصد خروج غیرقانونی از کشور به سمت ترکیه را داشتند توسط پرسنل گمرک کشف و تحویل مقامات قضایی شدند که اکثر آن‌ها تبعه افغان بودند.

به گزارش بازار، سید روح الله لطیفی افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۹۱۸ نفر، که قصد خروج غیرقانونی به کشورهای دیگر از مسیر ترکیه را داشتند در مرز بازرگان توسط یگان حفاظت گمرک بازرگان، در استان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: این میزان کشفیات معادل کشفیات کل سال ۹۸ و سه برابر کشفیات در سال ۹۹ بوده است.

لطیفی در خصوص جزئیات کشفیات قاچاق انسان در ماه‌های اخیر توضیح داد: در فروردین ماه میزان کشفیات ۱۸۲ نفر، در اردیبهشت ۲۵۲ نفر، در خرداد ۶۷ نفر، در تیرماه ۲۷۱ نفر بود و ۱۴۶ نفر هم در مردادماه (تا دهم) توسط یگان حفاظت گمرک کشف شدند.

سخنگوی گمرک در خصوص افزایش کشفیات قاچاق انسان در گمرک گفت: علاوه بر هوشیاری و دقت پرسنل گمرک، مجهز شدن گمرکات به دستگاه‌های کنترلی و اسکن، سگ‌های موادیاب و افزایش تجهیزات کنترلی، افزایش تنش در افغانستان و موج مهاجرت اتباع این کشور به سایر کشورها، باز شدن مرزها و و افزایش تردد کامیون‌های حامل محموله‌های تجاری نیز از دلایل افزایش کشفیات مهاجران غیرقانونی در گمرک است.

کشف ۲۰۰ هزار نخ سیگار و ۴۰ بسته دارو در مرز با ترکمنستان
سخنگوی گمرک گفت: در روزهای اخیر در گمرک مرزی لطف آباد استان خراسان رضوی، از کابین کامیون خروجی به سمت ترکمنستان ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق با برند کنت و ۲۴ قوطی نوشابه، توسط مربی سگ‌های موادیاب کشف شد، این در حالی است که راننده ضمن ممانعت از بازرسی محموله، با فرار به سمت درب مرزی و شکستن راه بند اصلی قصد خروج از گمرک را داشته که با هوشیاری پرسنل گمرک، کشنده و تریلر حامل کالا توقیف شد.

لطیفی افزود: پس از هدایت کامیون به سمت درب مرزی، مجددا کالاهای قاچاق از داخل کابین راننده تخلیه شد.

سخنگوی گمرک توضیح داد: راننده برای فرار از قانون به مربی سگ موادیاب پیشنهاد رشوه داده بود که این موضوع توسط این همکار وظیفه شناس رد و در صورتجلسه کشف نیز به آن اشاره شد.

لطیفی گفت: در کامیون دیگری در این مرز، که محموله "گرانول پلی اتیلن" صادراتی به ترکمنستان را حمل می‌کرد از جعبه بغل تریلر یک جعبه مشکی حاوی ۴۰ بسته انواع قرص و ویتامین توسط مربی سگ موادیاب کشف و طی صورتجلسه‌ای برای انجام مراحل قانونی در اختیار مقام ذیصلاح قرار گرفت.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha