۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
خام فروشی بلای جان کارخانه‌های تولید خوراک دام شده است
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

خام فروشی بلای جان کارخانه‌های تولید خوراک دام شده است

مشهد- حسن زاده نایب‌رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی خراسان رضوی گفت: خام فروشی بلای جان کارخانه‌های تولید خوراک دام شده است.

سید حسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: ازآنجاکه سهمیه نهاده‌های دامی طبق میزان تعیین‌شده به کارخانه‌های تولید خوراک دام تخصیص پیدا نمی‌کند لذا این موضوع موجب شده تا این واحدهای تولیدی با حداقل ظرفیت به کار مشغول باشند.

وی بابیان اینکه تعداد ۷۰ کارخانه تولید خورام دام در استان مشغول فعالیت هستند افزود: این در حالی است که این کارخانه با حداقل ظرفیت و به ۳۰ درصد مشغول تولید هستند.

حسن زاده در پاسخ به سؤال ما مبنی بر این‌که چرا این وضعیت پیش‌آمده است ادامه داد: درگذشته، واردکننده نهاده دامی با تشکل‌ها ارتباط برقرار می‌کرد و با یکدیگر به توافق می‌رسیدند و درنهایت کالا ترخیص می‌شد،اما اکنون‌که پای دولت در ورود نهاده‌ها وجود دارد، به مشکل تأمین ارز برخورده‌ایم و بر اساس آنچه خودشان گفته‌اند حجم زیادی از نهاده‌های دامی در بندرها معطل ترخیص مانده است.

وی اظهار می‌کند: بااین‌حال به نظر می‌رسد کمبود و گرانی نهاده‌های دامی جدای از اینکه سبب وارد ساختن خسارت مالی به دامداران شده در آینده‌ای نزدیک به‌طور حتم تأمین گوشت قرمز را برای شهروندان با مشکل مواجه خواهد کرد و پیش‌بینی گوشت بیش از ۲۰۰هزارتومانی دور از انتظار نخواهد بود و این بار دریافت گوشت قرمز یارانه‌ای مردم را وارد صف‌های طولانی انتظار کند.

نایب‌رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی خراسان رضوی عنوان می‌کند: این استان ظرفیت بسیار در تولید خوراک دام دارد و با برخورداری از افزون بر ۷۰ کارخانه خوراک دام با ظرفیت تولید بیش از سه میلیون تن و اشتغال مستقیم پنج هزار نفر در این حوزه، عملکرد مطلوبی به ثبت رسانده است،اما از ابتدای امسال این کارخانه‌ها دچار مشکل شده‌اند.

وی بابیان اینکه خام فروشی مواد اولیه یکی دیگر از مشکلات تولید نهاده‌های خوراک دام است که در سال‌های گذشته بسیار افزایش‌یافته است،گفت:اگر قرار بود این نهاده‌ها به‌صورت خام فروخته شود پس چرا این هزینه‌های سنگین را روی دوش کارخانه‌ها گذاشتند که مجهز به سیستم های تولید کنسانتره شوند.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha