۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
مخالفت وزارت صمت با ورود برندهای خارجی در صنعت لوازم خانگی
معاون امور صنایع وزارت صمت خبر داد

مخالفت وزارت صمت با ورود برندهای خارجی در صنعت لوازم خانگی

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت از تصویب آیین کار شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی با حضور تشکل های تخصصی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی ارتقاء کیفیت لوازم خانگی و صیانت از اشتغال مولد را از دیگر اهداف این شورا عنوان کرد و افزود: با تشکیل این شورا ارتقاء جایگاه صنعت لوازم خانگی و حمایت از صنایع بومی با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

صادقی نیارکی توسعه صنعتی را منوط به توانمندسازی بخش خصوصی و جامعه صنعتی کشور برشمرد وافزود: سیاستگذاری برای توسعه این صنعت راهبردی، احصاء موانع پیش روی تولید و تسهیل‌گری و بهبود فرآیندهای اجرای در صنعت لوازم خانگی از جمله وظایف این شورا خواهد بود.

وی در ادامه شکل‌گیری انجمن قطعه سازی در این صنعت را گام مهمی در توسعه این صنعت توصیف کرد و گفت: برای تسهیل در فرایند سیاستگذاری می بایست هماهنگی بین تشکل های بخش خصوصی ایجاد شود تا بستر مناسب برای حضور موثر این صنعت در نهادهای تصمیم ساز فراهم شود.

نگرانی تشکل های تخصصی از احتمال ورود محصولات لوازم خانگی برند های خارجی به کشور
معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اظهار نگرانی تشکل های تخصصی از احتمال ورود محصولات لوازم خانگی برندهای خارجی به کشور نیز توضیح داد: با توجه به زیر ساخت های صنعتی که در حوزه لوازم خانگی شکل گرفته، وزارت صنعت، معدن وتجارت باورود محصولات لوازم خانگی برند های خارجی که در زمان تحریم ها کشور را ترک کرده اند، مخالف است.

گفتنی است در این نشست اقدامات انجام شده در حوزه ترخیص مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از گمرک و همچنین برنامه ریزی برای تدوین سند توسعه صنعت لوازم خانگی مطرح شد. همچنین در این نشست مهمترین چالش های این صنعت بررسی و تمهیداتی برای رفع آن اتخاذ شد.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha