۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
بیت کوین در پاییز ۱۰۰ هزار دلار می شود! | خروج روزانه بیش از ۶ میلیارد دلار از بازار رمز ارز
کارشناسان در گفتگو با «بازار»:

بیت کوین در پاییز ۱۰۰ هزار دلار می شود! | خروج روزانه بیش از ۶ میلیارد دلار از بازار رمز ارز

طبق پیش بینی کارشناسان با اصلاح بازار، قیمت بیت کوین در آینده نزدیک به دلیل ورود حجم بالای نقدینگی در مسیر رشد قرار می گیرد و این احتمال وجود دارد که قیمت آن در پاییز به حدود ۱۰۰ هزار دلار برسد.

اسدالله خسروی؛ بازار: «خبرگزاری بازار» دوم ماه جاری در گزارشی پیش بینی کرد؛ به زودی «قیمت بیت کوین از مرز ۴۰ هزار دلار خواهد گذشت» این پیش بینی پس از یک هفته محقق شد و ارزش بیت کوین با رشدی ۱۵ درصدی یکشنبه هفته گذشته به بیش از ۴۱ هزار دلار رسید.

افزایش قیمتی که با وجود خروج حجم بالای پول از این بازار در یک هفته اخیر به دنبال سیر نزولی قیمت آن اما بیت کوین همچنان به عنوان بازاری نوپا و ارزشمند مشتریان پر و پا قرص خود را دارد و در مسیر رشد حرکت می کند.

سرمایه گذاران بیت کوین نه فقط در این بازار بلکه در همه بازارها باید با علم، آگاهی و بهره گیری از مشاوره افراد کاربلد وارد بازارها شوند تا در فعل و انفعالات بازار سرمایه آنها صفر نشود

بازیگرانی قدرتمندی که بازار بیت کوین را متشنج می کنند
 طبق گفته کارشناسان افت و خیر قیمت بیت کوین ناشی از وجود دست های پشت پرده بازیگران اصلی و اعتباردهندگان مهم این ارز مجازی است که با ترفندهای خاص بازار را متشنج کرده و از این طریق سودهای هنگفتی را به جیب می زنند.

هرچند سرمایه گذاران بیت کوین و سایر رمز ارزها توانسته اند طی چند سال اخیر با ورود در این بازار به سودهای قابل توجهی برسند اما باید پذیرفت که نوسان قیمت در چنین بازاری همچون سایر بازارهای سرمایه گذاری فیزیکی اتفاق می افتد و همیشه نباید انتظار سود را داشت. خبرگان چنین بازاری تاکید می کنند؛ سرمایه گذاران نه فقط در این بازار بلکه در همه بازارها باید با علم، آگاهی و بهره گیری از مشاوره افراد کاربلد وارد بازارهای سرمایه گذاری شوند تا در فعل و انفعالات بازار سرمایه آنها صفر نشود.

به هر حال برگشت بیت کوین پس از سقوط آزاد آن و قرار گرفتن در کانال ۲۰ هزار دلاری در حالی اتفاق افتاد که اخیرا اخباری مبنی بر خرید ۳۰۰ هزار متر زمین در ایالت نوادا آمریکا توسط «ایلان ماسک» برای راه اندازی ماینرها استخراج رمز ارز و توجه این سرمایه گذار بزرگ در استفاده از انرژی خورشیدی تاثیر زیادی بر رشد قیمت این ارز مجازی گذاشته است.

سرمایه گذاران بازار مجازی (بیت کوین و سایر رمز ارزها) باید رمز ارزی را خریداری کنند که پشتوانه دولتی و یا یک شرکت قدرتمند را نداشته باشد چرا که معمولا هم دولت ها و هم شرکت های قدرتمند احتمال تغییر رویه در بازار را به دلیل مسائلی که سودآنها در آن نهفته است دارند

ورود رسمی آلمان و اوکراین به سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها 
البته با رسانه ای شدن ایجاد نیروگاههای خورشیدی و توجه به انرژی های نو برای ساخت خودروهای «شرکت تسلا» توسط ایلان ماسک پیش بینی می شد که قیمت بیت کوین تغییر و بر ریل رشد قیمت قرار گیرد در چنین شرایطی هفته گذشته بیت کوین، محبوب ترین ارز مجازی دنیا، ۰.۰۲ درصد افزایش قیمت داشت و به ۴۱۴۴۷.۷۳ دلار رسید.

از طرفی نیز طبق گزارش های موجود آلمان قصد دارد برای اولین بار به برخی از صندوق‌های سازمانی خود اجازه دهد میلیاردها دلار در سرمایه‌های مجازی سرمایه گذاری کنند. این سازمان‌ها می توانند تا ۲۰ درصد از دارایی‌های خود را در بیت کوین و سایر ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری کنند. همچنین قانون جدیدی هم در اوکراین تصویب شده که هدف آن توسعه بیشتر بازار خدمات پرداخت و تشویق نوآوری در بخش مالی است. بانک مرکزی این کشور هم قصد انتشار ارز مجازی مخصوص به خود را دارد. با این وجود بیشتر کشورهای دنیا اکنون درصددند تا با راه اندازی ارز دیجیتال ازغافله سرمایه گذاری در بازارهای مجازی عقب نمانند.

در این باره «معصوم پور امیرآبادی» کارشناس ارزهای دیجیتال در گفتگو با «خبرگزاری بازار» گفت: فراز و نشیب قیمت ها در همه بازارهای سرمایه گذاری امری طبیعی است اما به نظر می رسد سرمایه گذاران بازار مجازی (بیت کوین و سایر رمز ارزها) باید رمز ارزی را خریداری کنند که پشتوانه دولتی و یا یک شرکت قدرتمند را نداشته باشد چرا که معمولا هم دولت ها و هم شرکت های قدرتمند احتمال تغییر رویه را در بازار به دلیل مسائلی که سود آنها در آن نهفته است دارند. بنابراین سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال باید رمز ارزی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند که پشتوانه مردمی داشته باشد.

کل نقدینگی بیت کوین به اندازه یکی از موسسات مالی فارکس نیست در چنین شرایطی است که این بازار کوچک با اظهار نظر شخصی چون ایلان ماسک  و ورود نهنگ های سرمایه گذاری دچار تغییر قیمت می شود

بازار بیت کوین قطره ای از دریا در مقابل فارکس
وی بازار جدید بیت کوین را نسبت به بازارهای بزرگی چون فارکس بسیار کوچک دانست و افزود: کل نقدینگی بیت کوین به اندازه یکی از موسسات مالی فارکس نیست در چنین شرایطی است که این بازار کوچک (قطره ای از دریا در مقابل فاکس) با اظهار نظر شخصی چون ایلان ماسک  و ورود نهنگ های سرمایه گذاری به این بازار دچار تغییر قیمت می شود.

پورامیرآبادی نوسان قیمت در بازار بیت کوین را ناشی از کوچک بودن حجم این بازار عنوان کرد و افزود: برخی سرمایه داران سرشناس چون ایلان ماسک خیلی راحت می توانند جهت بازار را به نفع خود تغییر دهند. به طور مثال این افراد با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در زمانی که قیمت بیت کوین در کف قرار دارد وارد چنین بازاری شده و با رسیدن قیمت آن به اوج آن را می فروشند و پس از کسب سود کلان برای مدتی از بازار خارج می شود. این موضوع باعث می شود تا بازار دچار نوسان قیمت شود و خیلی ها در این بازی زیانده شوند.

بازار مجازی بیت کوین در آینده نزدیک به دلیل ورود نقدینگی و سرمایه گذاران جدید مترقی خواهد شد و پیش بینی می شود با تزریق پول به چنین بازاری قیمت بیت کوین در پاییز مرز ۱۰۰ هزار دلار را طی کند

حرکت بیت کوین برای ۱۰۰ هزار دلاری شدن تا پاییز
این کارشناس رمز ارز اضافه کرد: بازار مجازی بیت کوین در آینده نزدیک به دلیل ورود نقدینگی و سرمایه گذاران جدید مترقی خواهد شد و پیش بینی می شود با تزریق پول به چنین بازاری قیمت بیت کوین در پاییز مرز ۱۰۰ هزار دلار را طی کند.

وی در ادامه گفت: بازار رمز ارزها در چند سال آینده جایگزین بازار طلا و ارز خواهد شد چرا که این بازار اکنون در دنیا به مکانی مناسب برای سرمایه گذاری سودآور تبدیل شده و روز به روز بر حجم آن افزوده تر می شود.

«امیر بیات» عضو انجمن بلاکچین ایران در گفتگو با «خبرگزاری بازار» درباره علل نوسان قیمت ها در بازار مجازی بیت کوین طی حدود دو هفته اخیر گفت: برخی اظهارات از سوی سرمایه گذاران صاحب نام و یا تصمیم برخی کشورها در ورود یا خروج به بازارهای مجازی (بیت کوین  سایر رمز ارزها) معمولا تغییر و تحولی را در چنین بازاری ایجاد می کند. به طور مثال حمایت و یا عدم حمایت ایلان ماسک از بیت کوین، تا کنون چندبار قیمت این ارز مجازی را بالا و پایین کرده است.

وی درباره آینده بازار مجازی بیت کوین گفت: چنانچه قیمت بیت کوین به ۴۴ یا ۴۵ هزار دلار برسد بی تردید وارد فاز اصلاح می شود که پس از اصلاح بازار، قیمت بیت کوین ممکن است با الگوی بلند مدت روندی صعودی به خود گیرد.

هم اکنون حجم زیادی از پول وارد بازار بیت کوین می شود و خیلی ها هنوز با وجود زیان در این بازار سرمایه های خود را از بیت کوین خارج نکرده اند،  پیش بینی می شود قیمت بیت کوین در آینده صعودی باشد

قیمت بیت کوین در مسیر رشد
عضو انجمن بلاکچین ایران به خروج روزانه بیش از ۶ میلیارد دلار از بازار بیت کوین طی چند روز اخیر اشاره کرد و افزود: البته با خروج این مبلغ پول در روز، بازار بیت کوین دچار مشکل جدی نمی شود چرا که در مقابل حجم زیادی از پول وارد این بازار می شود و خیلی ها هنوز با وجود زیان در این بازار سرمایه های خود را از بیت کوین خارج نکرده اند، بنابراین پیش بینی می شود قیمت بیت کوین در آینده صعودی باشد.

کد خبر: ۱۰۱٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha