۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی ضروری است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی ضروری است

علیپور خنکداری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نگاه مجلس و کمیسیون عمران به ناوگان ملی این است که باید نسبت به لاینرهای خارجی ناوگان ملی در اولویت قرار گیرد.

به  گزارش بازار، کمال علیپور خنکداری با اشاره به عملکرد ناوگان ملی حمل و نقل دریایی کشور در زمینه حمل کالاهای اساسی در دوران تحریم افزود: اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از زمان شروع فعالیت خود تاکنون، چندین مرتبه از بنادر شمالی و جنوبی کشور بازدید داشته اند و ضمن بررسی تمامی کاستی‌های موجود در بنادر کشور راهکارها و نکات لازم را به دولت گوشزد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بخش حمل و نقل دریایی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پس از بررسی‌های انجام شده در خصوص امکانات و تجهیزات، بودجه ۱۴۰۰ این بخش نیز در راستای کاهش مشکلات حمل ونقل دریایی، تسریع سرعت تخلیه بار و جلوگیری از دموراژ در بنادر شمالی و جنوبی همواره در کمیسیون عمران مورد توجه جدی نمایندگان قرار گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد ناوگان حمل و نقل دریایی در دوران تحریم مثبت است، یادآور شد: باوجود شرایط سخت تحریم، حمل کالا با ناوگان ملی دریایی به خوبی انجام شده است. البته ایراداتی هم که مشاهده شد، به این خاطر است که عده‌ای برای نفع شخصی و سود جویی، کالاها را دیر به کشور رساندند که نمی‌شود به پای کشتیرانی نوشت.

علیپور خنکداری با تأکید بر ضرورت کمک و حمایت دولت از ناوگان ملی کشتیرانی و بخش خصوصی تصریح کرد: برجام هم کاری برای ناوگان کشتیرانی داخلی انجام نداده است. پس ما باید به ناوگان ملی و شرکت‌های خصوصی چه در زمان سختی‌ها و چه در شرایط عادی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: نگاه مجلس و کمیسیون عمران به ناوگان ملی و بخش خصوصی داخلی این است که باید نسبت به لاینرهای خارجی باید ناوگان ملی برای حمل و نقل کالا در اولویت قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha