۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
 اگر سهم تجدیدپذیرها پرداخت نشود مجلس ورود می‌کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

اگر سهم تجدیدپذیرها پرداخت نشود مجلس ورود می‌کند

سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: اگر دستگاه‌های ذیربط سهم مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر را پرداخت نکنند و یا اختصاص ندهند مجلس هم از ابزار نظارتی خود استفاده می کند.

به گزارش بازار، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درمورد رویکرد مجلس برای حمایت از تجدیدپذیرها گفت: ما امسال در حوزه تجدیدپذیرها بالای ۲ هزار میلیارد تومان بودجه تعیین کردیم.

وی افزود: یکی از نمایندگان مجلس این موضوع را که سازمان برنامه پول وزارت نیرو را نمی دهد در ماده ۲۳۴ مطرح کرد اما متاسفانه شاهد بودیم که دوستان وزارت نیرو می خواستند امضای نمایندگان را پس بگیرند و عقب نشینی کردند درصورتیکه این وزارتخانه از سازمان برنامه طلبکار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حرکت سریع کشور به سمت تولید انرژی های تجدیدپذیر را ضروری دانست و تأکید کرد: وزارت نیرو بخش خصوصی را تحویل نمی گیرد درصورتیکه باید بخش خصوصی را به این حوزه وارد و به آن کمک کنیم.

سنگدوینی گفت: اگر دستگاه های ذیربط سهم مربوط به انرژی های تجدیدپذیر را پرداخت نکنند و یا اختصاص ندهند مجلس هم از ابزار نظارتی خود استفاده می کند.

در ادامه، دکتر جعفر محمدنژاد سیگارودی سخنگوی سازمان انرژی های تجدیدپذیر در رادیو گفت وگو اظهارکرد: تا زمانی که اقتصاد انرژی درست نشود هیچ معجزه ای رخ نخواهد داد البته ما از سال ۹۵ خیلی جدی تر به موضوع ورود کردیم اما دولت هم قرار بود حمایت ها و پشتیبانی های جبرانی را اعمال کند.

وی افزود: از آنجایی که ما از حمایت های دولت به طور کلی ناامید شدیم تنها منبع مالی برای توسعه را از دل مردم فراهم کردیم.

سخنگوی سازمان انرژی های تجدیدپذیر با تصریح بر اینکه هنوز باور و اعتقاد جدی در مدیریت کلان انرژی و صنعت برق کشور درمورد توسعه تجدیدپذیرها وجود ندارد گفت: تجدیدپذیرها جزو راهکارهای ضروری و اصلی تأمین برق کشور هستند و باید بستر را برای توسعه این حوزه فراهم کنیم.

محمدنژاد با اشاره به اینکه تجدیدپذیرها بیش از ۷۰ درصد برق را فقط در ایام گرم سال تولید می کنند گفت: تجدیدپذیرها می توانند مستقیماً صنعت برق کشور را توسعه دهند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع صرفه جویی حاصل از سوخت در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده اما همچنان در سازمان مدیریت و برنامه بودجه معطل مانده و ما هم خیلی توان و امکان پیگیری آن را نداریم.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha