۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
هزینه ۲۵ میلیارد دلاری پارس جنوبی در ۸ سال اخیر
مدیر عامل نفت و گاز پارس خبر داد:

هزینه ۲۵ میلیارد دلاری پارس جنوبی در ۸ سال اخیر

بوشهر- مشکین‌فام مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از هزینه ۲۵ میلیارد دلاری پارس جنوبی در ۸ سال اخیر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک‌هزار و ۸۶۵ میلیارد متر مکعب گاز از پارس جنوبی برداشت شده است.

محمد مشکین‌فام در حاشیه افتتاح ویدئو کنفرانسی پروژه‌های پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هم اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک گازی پارس جنوبی کشورمان برداشت می‌شود که شاهد رشد بی‌نظیری نسبت به سال ۹۲ هستیم.

وی افزود: در سال ۹۲  روزانه حدود ۲۸۰ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی برداشت می شد و امروز به بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

مدیرعامل نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از هزار و ۸۶۵ میلیارد متر مکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی برداشت شده که بیش از ۱۳۰۰ میلیارد متر مکعب از این میزان در ۸ سال اخیر برداشت شده است.

وی با اشاره به حفاری ۳۳۶ حلقه چاه در میدان گازی پارس جنوبی افزود: در ۸ سال اخیر یک میلیون متر حفاری در پارس جنوبی انجام شده و از ۳۷ سکوی سرچاهی نصب شده در این میدان، تعداد ۲۶ سکو در ۸ سال اخیر نصب شده است.

مشکین فام گفت: در هشت سال اخیر ۲۵ میلیارد دلار برای توسعه پارس جنوبی هزینه شده که ۱۰ میلیارد دلار از این میزان در بخش فراساحل هزینه شده است.

وی یادآور شد: نفت و گاز پارس علاوه بر توسعه میدان گازی پارس جنوبی، متولی بهره برداری ایمن و پایدار از تاسیسات فراساحل پارس جنوبی که لازم است از مجموعه مدیران ارشد وزارت نفت همچنین مهندسین، مجریان، کارگران، مشاورین و پیمانکاران و همه دست‌اندرکاران این حوزه تقدیر کنیم.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha