۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
بی ثباتی بازار ارز مانع مهم فرا روی صادرات مازندران است
نایب رئیس اول اتاق بازرگانی مازندران:

بی ثباتی بازار ارز مانع مهم فرا روی صادرات مازندران است

ساری- چلنگری، نایب رئیس اول اتاق بازرگانی مازندران بی ثباتی بازار و برگشت ارز را از موانع مهم فراروی توسعه صادرات در استان ذکر کرد.

محمد چلنگری در گفتگو با خبرنگار بازار، بی ثباتی بازار و ناپایداری در نرخ ارز را از مهمترین موانع فرا روی صادرات بیان کرد و گفت: همچنین زیرساخت های حمل و نقل در استان نیز بسیار ضعیف است.

وی با اظهار اینکه ضعیف بودن زیرساخت های حمل و نقل سبب می شود تا محصولات از طریق دیگر استان ها از جمله گمرک آستارا به خارج صادر شود، گفت: تجار برای ارزان در آمدن هزینه های حمل و نقل محصولات را از دیگر مناطق نظیر آستارا ارسال و صادر می کنند.

وی با بیان اینکه اگر کانتینرهای خارجی حق ترانزیت در داخل کشور داشتند، هزینه های حمل و نقل کاهش می یافت، افزود: باید برای تقویت زیرساخت های حمل نقل برنامه ریزی شود.

چلنگری نبود مشوق های صادراتی را از دیگر موانع فرا روی برشمرد و گفت: دولت نیز هیچ مشوق صادراتی برای تجار به ویژه تجارت برای چین در نظر نگرفته است ولی بسته به نوع محصول بین هشت تا ۱۵ درصد تخفیف و جایزه صادراتی در نظر گرفته است.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: با آنکه دولت ۱۰ سال پیش مشوق صادراتی در نظر گرفته بود ولی به وعده هایش عمل نکرده است.

وی برگشت ارز را از دیگر موانع فرا روی برای صادرات بیان کرد و گفت: به دلیل تحریم ها نقل و انتقال وجه به سختی صورت می گیرد و در این صورت دولت از صادرکننده تقاضا دارد تا ارز را برگشت دهند.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha