۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
بحران آب فعالیت واحدهای صنعتی زنجان را مختل کرده است
نماینده مردم زنجان در مجلس:

بحران آب فعالیت واحدهای صنعتی زنجان را مختل کرده است

زنجان- طاهری، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۵ درصد مصرف آب استان زنجان در بخش صنعت است و برخی از واحدهای صنعتی فقط تا ظهر آب‌ دارند و این برای تولید استان خوب نیست. 

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان در کم‌آبی شدید به سر می‌برد، گفت: ۸۰ درصد از منابع آبی مورداستفاده در بخش آب شرب شهر زنجان از دشت‌های ممنوعه است ولی متأسفانه دو دشت استان وضعیت بسیار بحرانی دارند. 

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد مصرف آب استان زنجان در بخش صنعت است، اظهار کرد: برخی از واحدهای صنعتی تا ظهر آب‌دارند و این برای تولید استان خوب نیست. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب قزل‌اوزن به عنوان منبع آبی از استان خارج می‌شود، گفت: زنجان هیچ سدی بر روی این رودخانه ندارد. 

طاهری با بیان اینکه مخزن آب سد مشپما که در حال حاضر به دلایلی متوقف‌شده از ۷۰۰ میلیون مترمکعب به ۳۵۰ میلون مترمکعب کاهش‌یافته است، تاکید کرد: بحران آب جدی است ولی امیدواریم با افزایش بارش ها ورودی آب به این سد هم افزایش پیدا کند. 

وی ابراز کرد: عقب‌ماندگی زنجان در بخش سدسازی نسبت به میانگین کشوری خیلی پایین است و مشکل آب شهرستان طارم برای سال جاری با تدابیر لازم حل شد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکل آب مناطق مختلف راه‌کارهای متفاوتی دارد، تصریح کرد: راه‌کارهای دائمی برای هدایت بیشتر آب منطقه به سد تهم مورد استفاده قرار گیرد. 

طاهری با بیان اینکه باید برای تکمیل سدهای در دست‌ ساخت مراش و مشمپا تلاش شود، گفت: سد مراش با تزریق بودجه تا پایان سال تکمیل می‌شود. 

وی بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان تأکید کرد و ابراز داشت: شهروندان مصرف آب را مدنظر قرار دهند.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha