۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کمبود برق کارخانه سیمان نهاوند را به تعطیلی کشاند/ مشکل برطرف نشده است
مدیرعامل کارخانه سیمان نهاوند

کمبود برق کارخانه سیمان نهاوند را به تعطیلی کشاند/ مشکل برطرف نشده است

همدان-فرونچی، مدیرعامل کارخانه سیمان نهاوند بابیان اینکه کمبود برق کارخانه را تعطیل کرده و پیگیری‌های ما جواب نداده است، گفت: این در حالی است که اعلام شده مشکل کمبود برق برطرف شده ولی اینگونه نیست.

مجتبی فرونچی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کارخانه سیمان نهاوند برای تولید بیشتر و حمل مواداولیه هیچ مشکلی ندارد ولی کمبود برق، کارخانه را تعطیل کرده و پیگیری‌های ما برای وصل برق مورد نیاز جواب نداده در حالی که اعلام می‌شود مشکل کمبود برق برطرف شده است ولی در عمل اینطور نیست.

وی بابیان اینکه کارخانه سیمان نهاوند به عنوان بزرگترین واحد تولیدی در عرصه صادرات غیرنفتی از یک دهه قبل در شهرستان نهاوند شروع به فعالیت کرده و در چند سال اخیر با تولید روزانه سه‌هزار و ۳۰۰ تن سیمان به موقعیت خوبی رسیده است، گفت: متاسفانه مشکلات قطعی برق کارخانه‌ را به حالت تعطیلی کشانده است.

فرونچی مهمترین دلایل گرانی سیمان را کاهش برق ورودی کارخانه به ۱۰ درصد و حتی کمتر و نبود نظارت کافی بر نحوه توزیع سیمان و احتکار آن عنوان کرد و ادامه داد: برق کارخانه سیمان نهاوند ۱۰ درصد است که نمی‌شود کارخانه را روشن کرد ولی ما روزانه بین یک هزار تا یک هزارو ۵۰۰ تن از ذخایر انبارهای سیمان را با قیمت مصوب روانه بازار مصرف کرده و در اختیار عوامل فروش کارخانه قرار می‌دهیم.

مدیرعامل کارخانه سیمان نهاوند یادآور شد: این کارخانه از استانداردهای کشوری و بین‌المللی مناسب تولیدی و زیست محیطی برخوردار است و بزرگترین کارخانه و واحد تولیدی شهرستان نهاوند محسوب می شود که اگر مشکل برق حل شود کارخانه سیمان نهاوند از تمامی ظرفیت خود برای بازار مصرف داخلی و صادرات به کشورهای خارجی استفاده می‌کند.

وی کیفیت تجهیزات پالایش کارخانه سیمان نهاوند را در حد استانداردهای اروپای غربی دانست و بابیان اینکه سیستم فیلتر و تجهیزات مربوط به پالایش این کارخانه یکی از بهترین فیلترهای جلوگیری از آلایندگی هواست و در تولید و بالا بردن راندمان کارخانه و توان نیروی انسانی مفید است، اضافه کرد: ایران سالانه ۸۸ میلیون تن سیمان تولید می‌کند در حالی که میزان مصرف کشور ۵۵ میلیون تن است و نیازمند بازار صادرات هستیم.

کد خبر: ۱۰۱٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha