۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱
طرح «رگلاتوری صنعت پتروشیمی» در راه مجلس| تدوین اساسنامه برای صنعت پتروشیمی
نائب رئیس کمیسیون صنایع به بازار خبر داد

طرح «رگلاتوری صنعت پتروشیمی» در راه مجلس| تدوین اساسنامه برای صنعت پتروشیمی

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تهیه طرحی برای قانونمند سازی رگلاتوری در صنعت پتروشیمی خبر داد.

سیدجواد حسینی‌کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، گفت: یکی از صنایع پیشران کشور ما امروز صنعت پتروشیمی است و درآمدهای ارزی ما را در شرایط تحریمی تامین کرده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: در حال حاضر حدودا به ۱۰۰ میلیون تُن محصولات پتروشمی رسیده ایم و پیش بینی ما این است که در آینده بسیار نزدیک و تا سال آینده، به ۱۳۰ میلیون تُن محصولات پتروشیمی دست پیدا کنیم.

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت پتروشیمی می تواند مخصوصا در حوزه پایین دست اشتغال زایی خوبی داشته باشد، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که در سنوات آتی، صنعت پتروشیمی در کشورمان به جایگاه خوبی برسد. همچنین ظرفیت‌های فراوانی در این عرصه وجود دارد به ویژه برای اشتغال در صنایع پایین دستی.

این نماینده مجلس اظهارداشت: این صنعت برای سرمایه گذاری و جهت دهی به نقدینگی جامعه، صنعت بسیار ارزشمندی است. همچنین حفظ این صنعت می تواند بازار سرمایه ما ر ا نیز تحت تاثیر قرار دهد و چراغ های این بازار را سبز نگه دارد آنهم به دلیل پیشران بودن و ظرفیت های خوبی که هر روز در این صنعت دیده می شود.

حسینی‌کیا  ادامه داد: متاسفانه با وجود ظرفیت ها در بخش پتروشمی هنوز در از دنیا مقداری عقب تر هستیم. البته با تلاشی که صورت می گیرد، امیدواریم بتوانیم در یک یا دو سال آینده به جایگاه واقعی خود در این عرصه دست پیدا کنیم.

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به رفع مشکلات صنعت پتروشیمی در این کمیسیون اظهارداشت: یکی از کارهای مهمی هم که در یک سال گذشته، در کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس انجام شد، تدوین اساسنامه ای برای بخش پتروشیمی است و این طرح در قالب یک طرح دوفوریتی آماده است و در نوبت بررسی قرار دارد تا  اگر در صحن علنی مجلس تصویب شد، گام موثری در بخش پتروشیمی برداشته شود.

حسینی‌کیا بیان داشت: موضوع دیگری که در کمیته پتروشیمی روی آن بحث و تبادل نظر می شود، این است که موضوع رگولاتوری پتروشیمی تبدیل به قانون شود. نگاه ما این است که به بخش خصوصی در عرصه پتروشیمی توجه ویژه صورت گیرد لذا ما نباید بخش خصوصی را رقیب دولت بدانیم بلکه باید بخش خصوصی  را بخش پیشران قلمداد کنیم.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha