۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
اعداد و ارقام اقتصادی جهان در هفته اول مرداد ماه ۱۴۰۰
اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی جهان در هفته اول مرداد ماه ۱۴۰۰

پیش‌بینی نرخ رشد تولید ناخالص جهان، برآورد اولیه نرخ رشد اقتصادی آمریکا و منطقه یورو و میزان تولید جهانی فولاد خام جزو مهم‌ترین آمارهای تجاری-اقتصادی منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۶.۰ درصد                                                   
صندوق بین‌المللی پول: بر اساس گزارش اخیر «چشم‌انداز اقتصادی جهان» انتظار می‌رود که تولید ناخالص جهان در سال جاری میلادی ۶.۰ درصد نسبت به سال قبل رشد کند که این رقم در مقایسه با پیش‌بینی قبلی صندوق بین‌المللی پول از نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال جاری تغییری نشان نمی‌دهد.

۶ تا ۱۰ تریلیون دلار
صندوق بین‌المللی پول: برای کاهش شدت تغییرات نامطلوب آب‌وهوایی در جهان لازم است که دولت‌ها و بخش خصوصی طی یک دهه آینده ۶ تا ۱۰ تریلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

۱۶۸ میلیون تن و ۱۱.۶ درصد
ورلد استیل: تولید جهانی فولاد خام در ماه ژوئن امسال با ۱۱.۶ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل به حدود ۱۶۸ میلیون تن رسید.

از ۳ میلیون دستگاه به ۲۳ میلیون دستگاه
کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) : پیش‌بینی می‌شود که فروش خودروهای برقی در جهان در افق ۲۰۳۰ به ۲۳ میلیون دستگاه در سال برسد؛ این رقم در سال ۲۰۱۷ تنها ۳ میلیون دستگاه بوده است.

۱۰ میلیارد دلار
بلومبرگ: شرکت دولتی ایسکوم در آفریقای جنوبی که بزرگترین تولیدکننده برق در قاره آفریقا به شمار می‌رود، یک طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۰ میلیارد دلار برای کاهش وابستگی نیروگاه‌های خود به زغال‌سنگ و روی آوردن به سوخت‌های پاک‌تر تدوین کرده است.

 ۷۴۶ میلیون یورو
رویترز: شرکت آمازون طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیسیون ملی حفاظت از داده‌ها در لوکزامبورگ (CNPD)، این شرکت را به اتهام پردازش اطلاعات شخصی مصرف‌کنندگان اروپایی برخلاف مقررات اتحادیه اروپا، ۷۴۶ میلیون یورو (بیش از ۸۸۶ میلیون دلار) جریمه کرده است.

۹۰۰ میلیون دلار در برابر ۷.۸ میلیارد دلار
فایننشال تایمز: صورت‌های مالی شرکت سوئدی-انگلیسی آسترازنکا نشان می‌دهد که این شرکت در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی حدود ۹۰۰ میلیون دلار واکسن کرونا فروخته است. این در حالی است که شرکت آمریکایی فایزر طی این دوره سه‌ماهه ۷.۸ میلیارد دلار از محل فروش واکسن کرونا درآمد داشته است.

۶.۵ درصد
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): برآوردهای اولیه وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با نرخ سالانه ۶.۵ درصد رشد کرده است که این رقم به‌طور محسوسی کمتر از پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی (به‌طور متوسط بالاتر از ۸ درصد) است.

۱۸.۵ میلیارد دلار
سی‌ان‌ان: شرکت آلفابت (مالک شرکت گوگل) طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۸.۵ میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است که این رقم در مقایسه با سود خالص شرکت آلفابت در سه‌ماهه دوم سال گذشته افزایش بیش از دو برابری نشان می‌دهد.

۳۹.۶ میلیارد دلار از ۸۱.۴ میلیارد دلار
سی‌ان‌ان: شرکت اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۸۱.۴ میلیارد دلار درآمد داشته است که ۳۹.۶ میلیارد دلار (۴۸.۶ درصد) از این رقم مربوط به فروش گوشی‌های تلفن همراه آیفون بوده است.

۱۳.۷ درصد
یورو استات: برآوردهای اولیه حاکی از این است که اقتصاد منطقه یورو طی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳.۷ درصد رشد داشته است.

۷.۷ درصد و ۷.۱ درصد
یورو استات: نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه ژوئن امسال به ترتیب ۷.۷ و ۷.۱ درصد بوده است.

۲.۲ درصد
یورو استات: بر اساس برآوردهای اولیه، شاخص تورم مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه ژوئیه ۲.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha