۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
بیش از ۴۰ میلیون نفر در جهان در شرایط بردگی به سر می‌برند
سازمان ملل اعلام کرد؛

بیش از ۴۰ میلیون نفر در جهان در شرایط بردگی به سر می‌برند

بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد، بیش از ۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان در شرایط بردگی به سر می‌برند.

به گزارش بازار، دویچه وله گزارش داد بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد، بیش از ۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان در شرایط بردگی به سر می‌برند که از این تعداد یک و نیم میلیون نفر در کشورهای توسعه یافته زندگی می‌کنند.

گزارش دویچه وله به شرح زیر است: ابتدا مجری گفت: امروز، تعداد برده‌ها بیش از هر زمانی در طول تاریخ است. امروز، روز مبارزه با قاچاق برده است. این روز برای آگاهی بخشی در مورد این معضل است. بنا به برآورد سازمان ملل متحد، در حال حاضر، بیش از ۴۰ میلیون نفر به اشکال مختلف برده هستند. زنان و کودکان بیش از ۷۰ درصد از قربانیان برده داری را تشکیل می‌دهند که بیشتر آن‌ها برای بردگی جنسی به کار گرفته می‌شوند. گفته می‌شود آفریقا و آسیا بیشترین قربانی برده داری هستند. همچنین برآورد می‌شود، حدود یک و نیم میلیون برده در کشورهای توسعه یافته زندگی می‌کنند. اخیراً، پلیس آلمان چند نفر را در ارتباط با قاچاق بین المللی برده دستگیر کرد. اگرچه بیشتر قربانیان قاچاق برده را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، مردان نیز بخش قابل توجهی از قربانیان را تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارشی از پاکستان، یک نفر در این کشور سال‌ها پیش ربوده شد و به عنوان برده به کار اجباری واداشته شد. اما سرانجام توانست از دست ربایندگان فرار کند. او هنوز با روزهای سختی که در برده داری سپری کرده کنار نیامده است.

گزارش خبرنگار شبکه در مورد این مرد به شرح زیر است:

خبرنگار: این تلویزیون و دستگاه ویدئو تنها امکاناتی است که محمد عریف دارد. او در یک اتاق ۹ متری در شمال پاکستان زندگی می‌کند. عریف زمانی دارای خانواده و شغل بود و خودش را فردی خوشبخت می‌دانست، اما سه نفر او را در دوران جوانی ربودند.

محمد عریف: آن‌ها چیزی روی سر من انداختند و سپس من بی هوش شدم. زمانی که به هوش آمدم نمی‌دانستم کجا هستم. آن‌ها بارها و بارها به من ظلم کردند.

خبرنگار: آن‌ها بیش از ۲۰ سال او را نگه داشتند. او تا ۱۶ ساعت در روز برای آن‌ها در یک معدن سنگ کار می‌کرد. او می‌گوید شب‌ها برایش حتی سخت‌تر از روزها بود.

محمد عریف: شب‌ها آن‌ها من را در غل و زنجیر می‌کردند. آن‌ها غذا را به سمت ما پرتاب می‌کردند، غذایی که حتی به سگ‌ها هم داده نمی‌شود. خیلی وحشیانه بود. زندگی من در آنجا اینگونه بود. هیچ تماسی با دنیای بیرون نداشتم.

خبرنگار: بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد، بین ۶۰۰ و ۸۰۰ هزار نفر در سال قربانی قاچاق انسان می‌شوند. در پاکستان، مواردی که به طور رسمی ثبت شده بسیار کاهش یافته، اما جنایت همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha