۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
اشتغالزایی ۸۰۰ نفر طی فاز نخست راه‌آهن اقلید- یزد
در یزد انجام شد؛

اشتغالزایی ۸۰۰ نفر طی فاز نخست راه‌آهن اقلید- یزد

یزد- راه‌آهن اقلید- یزد، بزرگترین پروژه ریلی کشور در استان یزد با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر در طول انجام فاز نخست همراه بوده است.

به گزارش بازار، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد جزئیات اعتبارات، پیشرفت و اشتغالزایی راه‌آهن اقلید-یزد را اعلام کرد.

طبق اطلاعات این سازمان، راه آهن یزد - اقلید که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، سفر ریاست جمهوری و ردیف های ملی تأمین اعتبار شده است، در فاز نخست پروژه با احداث خط اصلی به طول ۲۷۰ کیلومتر، احداث و تکمیل پنج ایستگاه و ۱۲ کیلومتر خطوط ایستگاهی و ساخت ۱۲ تقاطع غیرهمسطح همراه بوده است.

راه آهن یزد- اقلید بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر خط اصلی و حدود ۵۰ کیلومتر خطوط ایستگاهی و ۱۲ ایستگاه دارد که با هزینه ای بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال، پیشرفت صد درصدی زیرسازی محور اصلی، پیشرفت ۹۲ درصدی روسازی و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی را در پی داشته است.

شایان ذکر است در فاز دوم این پروژه تکمیل علائم و ارتباطات کل خط، احداث دو تقاطع غیرهمسطح، احداث و تکمیل هفت ایستگاه و خطوط ایستگاهی به طول ۳۷ کیلومتر انجام خواهد شد. همچنین با بهره برداری از فاز اول و بهره برداری از خط، انتقال بالغ بر سه میلیون تن بار و یک میلیون نفر مسافر در سال محقق و ارتباط ریلی استان های فارس، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد با استان یزد برقرار شده است. 

گفتنی است، این پروژه با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بالغ بر ۸۰۰ نفر در طول انجام فاز نخست همراه بوده است.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha