۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۷
۱۰ شرکت فناوری مالی برتر جهان کدامند؟
ایده های متفاوت در فین تک ها

۱۰ شرکت فناوری مالی برتر جهان کدامند؟

فین تک ها یا فناوری های مالی یکی از بخش های جذابی است که با سرعت پیشرفت بالا در حال گسترش هستند. با ۱۰ ایده برتر که شرکت های موفقی برمبنای آنها در این حوزه پا گرفته آشنا شوید.

گروه اقتصاددیجیتال؛ بازار: بخش  فین تک ها «FinTech»  به دلیل تحول دیجیتالی رشد قابل توجهی را پشت سر می گذارد و از سایر بخش های تجاری پیشی می گیرد. شرکتها وموسسات به طور فزاینده ای به عملیات مالی دیجیتالی متوسل می شوند و در تلاش برای خریدهایی هستند که به آنها در دستیابی به اهداف خود کمک می کند. با استقبال از فناوری مالی، شرکت ها قادرند فرآیندها را خودکار و ساده کرده و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنند.

در ادامه شما با ۱۰ ایده که به شرکت های فناوری مالی  برتر در جهان بدل شده اند به نقل از اینداستری وایرد می پردازیم.

۱- اکوایتی زن « EquityZen»

۱۰ شرکت های فناوری مالی جهان برتر کدامند؟

این پلت فرم آنلاین آمریکایی که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، شرکتی است که از تجارت سهام کارکنان شرکت های خصوصی قبل از IPO  پشتیبانی می کند و این شرکت پیوندی بین کارکنان شرکت های خصوصی و سرمایه گذاران است که نمی توانند قبل از سرمایه گذاری در شرکت سرمایه گذاری کنند.  

بنابراین، این پلت فرم شکاف بین سرمایه گذاران و شرکت های خصوصی را پر می کنند، زیرا به افراد در خرید و فروش سهام شرکت های خصوصی و شرکت هایی که هنوز برای اشتراک عمومی ارائه نشده اند؛ کمک می کند.

۲- پراکسیس « Praxis»

۱۰ شرکت های فناوری مالی جهان برتر کدامند؟

شرکت پراکسیس در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است و قصد دارد جایگزین هایی برای کانال های پرداخت ایجاد کند. با بازارهای تجاری به مشاغل و مصرف کنندگان سروکار دارد و خدمات آن اخیراً بسیار محبوب شده است، زمانی که ایالات متحده آمریکا با کمبود امکانات املاک مواجه شد. به دلیل مسائل ساختمانی، پراکسیس «Praxis»  به بخش املاک و مستغلات کمک فوق العاده ای کرده است.

۳- استامپلی « Stampli»

۱۰ شرکت های فناوری مالی جهان برتر کدامند؟

 استامپلی در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و در اتوماسیون حسابهای پرداختنی پیشرو است، در حالی که شرکتهای فین تک fintech به شرکتهای دیگر کمک می کنند تا فاکتورها را پیگیری و مدیریت کنند و آنها را از فروشندگان پرداخت می کنند، استامپلی Stamply به طور موثرتری به بخشهای مالی شرکتها خدمات می دهد و پرداختها را از راه دور مدیریت کنید.

۴-  جیمنای « Gemini»

۱۰ شرکت های فناوری مالی جهان برتر کدامند؟

جیمنای « Gemini» در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، اولین شرکتی در جهان بود که در سال ۲۰۱۶ مجوز تجارت اتر را دریافت کرد. محبوبیت این شرکت در سال جاری بسیار افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۱ تعداد سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری شده افزایش یافت و ارزش دارایی های دیجیتال به صورت تصاعدی رشد کرد.

۵-  نوبانک « Nubank»

۱۰ شرکت های فناوری مالی جهان برتر کدامند؟

نوبانک « Nubank» در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، بزرگترین شرکت فناوری مالی در آمریکای لاتین است و یکی از محبوب ترین خدمات ارائه شده او توسط سرویس NuConta است، یک حساب دیجیتالی که صرفه جویی در هزینه و انتقال آن را برای کاربران آسان تر می کند. این شرکت خدمات خود را به بیش از ده میلیون مصرف کننده در آمریکای لاتین ارائه می دهد، این شرکت در سال ۲۰۱۸ وارد کتاب رکوردهای گینس شد.

۶- ریسکی فاید « Riskified»

۱۰ شرکت های فناوری مالی جهان برتر کدامند؟

این یک شرکت نوپا است که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و در زمینه امنیت سایبری فعالیت می کند. این شرکت از شرکت های تجارت الکترونیک برای محافظت از آنها در برابر خطرات حملات سایبری پشتیبانی می کند، به ویژه پس از آنکه فروش این شرکت ها به طرز بی سابقه ای در طول همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و دذر نتیجه افزایش تراکنش ها  منجر به حملات سایبری بیشتر و مبتکرانه شد. وظیفه این شرکت ارائه راهکارهای موثر برای جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری است.

۷- کوین بیس « Coinbase»

۱۰ شرکت های فناوری مالی جهان برتر کدامند؟

 کوین بیس « Coinbase»  یک پلت فرم محبوب برای خرید، فروش و مدیریت ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد. معاملات ارزهای رمزنگاری شده در این پلتفرم را می توان با استفاده از برنامه های تلفن همراه کاملاً ایمن دنبال کرد. این شرکت خدمات خود را به ۳۲ کشور ارائه می دهد و تاکنون معاملات آن در بیت کوین دیجیتال، اتر و لایت کش به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار بوده است.

۸-  اکورنس « Acorns»

۱۰ شرکت های فناوری مالی جهان برتر کدامند؟

اکورنس « Acorns»  که بمهنای بلوط است نام  یک شرکت فناوری مالی و خدمات مالی است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و برای پس انداز و سرمایه گذاری یک برنامه تلفن همراه در اختیار کاربران قرار می دهد. این برنامه با حساب مالی کاربر مرتبط است. تعداد مشتریان این شرکت در سال ۲۰۲۰ به ۸.۲ میلیون نفر رسید و ارزش دارایی های تحت مدیریت آن در سال گذشته ۳ میلیارد دلار بود.

۹-  افیرم « Affirm»

۱۰ شرکت های فناوری مالی جهان برتر کدامند؟

بستر وام دهی Afirm در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد و کاربران را قادر می سازد تا برای خریدهای آنلاین اقساط کوچکی بپردازند، نرخ بهره پایینی را ارائه می دهد و برنامه هایی را برای پایگاه کاربری متنوع خود تنظیم کرده است.

۱۰- کارتا « Carta»

۱۰ شرکت های فناوری مالی جهان برتر کدامند؟

پلتفرم کارتا « Carta»، که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شد. این شرکت محصولات را مدیریت می کند، سهام کارکنان را دنبال می کند، اوراق بهادار را مدیریت می کند و گواهی سهام کاغذی را دیجیتالی می کند تا به شرکت ها، سرمایه گذاران و افراد در مدیریت سهام کمک کند.

کد خبر: ۱۰۱٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha