۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
راه اندازی بازارچه های جدید مرزی در ایلام پیگیری می شود
سفیر ایران در عراق:

راه اندازی بازارچه های جدید مرزی در ایلام پیگیری می شود

ایلام-سفیر ایران در عراق با اشاره به ظرفیت های مرزی ایلام با عراق، گفت: راه اندازی بازارچه های جدید مرزی در ایلام پیگیری می شود.

به گزارش بازار، ایرج مسجدی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار ایلام در محل استانداری ایلام اظهار کرد: استان ایلام از ظرفیت های خوبی در بحث مهم مرز بودن با کشور عراق برای توسعه فعالیت های اقتصادی برخوردار است.

وی از همکاری همه جانبه  برای راه‌اندازی مرزهای جدید نظر استان در دولت عراق داد و تصریح کرد: در زمینه همکاری‌های مرزی، مبادلات تجاری و ترددها هر گونه اقدام و پیگیری که لازم باشد از طریق دولت عراق انجام خواهیم داد.

وی در این دیدار با اشاره به موضوع بیماری کرونا در کشور تاکید کرد: برای پیشگیری و مقابله با این بیماری تمام مرزهای کشور با عراق بسته شده است.

استاندار ایلام بر ضرورت راه اندازی بازارچه‌های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی تاکید کرد و گفت: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده است و باتوجه به دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ایجاد و راه اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت‌های این مرز نیز در حال ساخت است.

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به این مطلب که پیگیری‌های زیادی در زمینه بازگشایی مرز چیلات انجام شده است، گفت: ما تمام زیرساخت‌های لازم در مرز چیلات را آماده کرده‌ایم و منتظر هستیم که طرف عراقی نیز پای کار بیاید و ضرورت دارد در این خصوص از طرف وزارت امورخارجه این موضوع پیگیری شود.

وی افزود: بازگشایی مرز چیلات با توجه به کوتاهی مسیر تحول بزرگی در مراودات و مبادلات تجاری، اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور ایران و عراق ایجاد خواهد کرد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: البته مرز چنگوله مورد تأیید و تصویب دولت عراق قرار گرفته است و فقط نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها از جانب این کشور دارد.

سلیمانی دشتکی در پایان بر بسته ماندن مرز مهران در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تاکید کرد.

کد خبر: ۱۰٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha