۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
قطعی برق صنایع عاملی اصلی گرانی سیمان و میلگرد است
رییس انجمن پیمانکاران گلستان:

قطعی برق صنایع عاملی اصلی گرانی سیمان و میلگرد است

گرگان- جلالی، رییس انجمن پیمانکاران گلستان گفت: قطعی برق صنایع و کارخانجات فولاد عامل اصلی گرانی سیمان و میلگرد در بازار است.

علی اکبر جلالی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قطعی برق صنایع و کارخانجات فولاد و سیمان باعث کمبود این دو محصول در بازار شده و به همین دلیل دلالان قیمت سیمان را به دو برابر افزایش داده اند.

وی افزود: قیمت میلگرد نیز به اوج خود رسیده و سبب شده این دو محصول یا در بازار نایاب و یا با قیمت بالا به فروش برسد.

وی وارد شدن سیمان به بازار بورس کالا را از دیگر عوامل گرانی این محصول برشمرد و افزود: با توجه به اینکه فصل پیش رو بهترین زمان برای پروژه های عمرانی است این افزایش قیمت ها خسارات زیادی به پروژه ها وارد کرده است و با نزدیک شدن به فصل سرما پروژه های عمرانی در رکود کامل قرار می گیرند.  

جلالی با اشاره به اینکه خسارت بزرگی به شرکت های پیمان کاری وارد می شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن بسیاری از پروژه های حیاتی  استان که لازم است هر چه سریعتر به بهره برداری برسد در حالت رکود قرار گرفته است.

رییس انجمن پیمانکاران گلستان گفت: اگر قطعی برق بصورت مدیریت شده به صورت دو ساعت در روز باشد  شاید بتوان نیاز برق کارخانجات را تامین کرد تا آنها نیز بتوانند تولیدات خود را افزایش دهند و به سطح واقعی خود شان برگردند

وی افزود: دولت باید مدیریت شده برق صنایع را وصل کند تا آثار بسیار سختی به پروژه های عمرانی و سخت و سازها وارد نشود.

جلالی با بیان اینکه توقف پروژه عمرانی بهره برداران این  پروژه ها که دولت و مردم هستند متضرر خواهد کرد، تصریح کرد: از مسوولان تقاضا داریم کارخانه سیمان پیوند را در اختیار پیمانکاران استان قرار دهند و به پروژه های عمرانی تزریق کنند تا از حالت رکود بیرون بیایم.

وی در ادامه گفت: هر پاکت ۲۵ هزار تومانی سیمان را دلالان بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان به مردم می فروشند و این یک خیانت است که لازم است سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این بخش فعال شوند.

جلالی تاکید کرد: چرا باید سیمانی که از کارخانه به قیمت مصوب تحویل گرفته می شود امروز باید چند برابر قیمت در بازار به فروش برسد.

کد خبر: ۱۰۱٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha