۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
 دلار ۵ هزار تومانی؛ سیاست نخ‌نمای روحانی
رئیس اسبق بازرگانی مطرح کرد

دلار ۵ هزار تومانی؛ سیاست نخ‌نمای روحانی

آل اسحاق، رئیس اسبق بازرگانی، با تاکید بر اینکه سخنان روحانی درباره دلار پنج هزار تومانی صحیح نیست، گفت: ایشان با قضیه ارز سیاسی برخورد کرده اند.

به گزارش بازار، یحیی آل اسحاق در خصوص اظهارات اخیر روحانی مبنی بر دلار ۵ هزار تومانی در صورت نبود تحریم و کرونا، گفت: مشکل تاریخی ما در حوزه اقتصاد ناظر بر این است که مدیریت های علمی را می خواهیم با دیدگاه های حزبی و گروهی توجیه کنیم و این بدترین نحوه برخورد با مسائل سیاسی است.

وی اقتصاد را ابزاری برای پاسخ دهی به روحیات مسئولان تحلیل کرد و گفت: تا زمانی که این روحیه در رده های مختلف تصمیم گیری و تصمیم سازی وجود دارد، داستان اقتصاد به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

آل اسحاق معتقد است مسئله ارز موضوعی کاملا علمی، تخصصی و تجربی است که اگر علل و عوامل آن به درستی بررسی نشود، راه را اشتباه رفته ایم.

این فعال اقتصادی ارز را هم مثل هر کالایی تابعی از عرضه و تقاضا دانست و تاکید کرد: این عرضه و تقاضا جنبه های کمی و کیفی و روانی و نیز انتظاری و سیاستی دارد.

آل اسحاق افزود: مقوله ارز به گونه ای است که برآیند همه تاثیرگذاری های اقتصادی را دربر می گیرد و عناوینِ مختلف اقتصادی به نرخ ارز منتج می گردد.

وی با تاکید بر اینکه سخنان روحانی درباره دلار ۵ هزار تومانی صحیح نیست، ادامه داد: ایشان با قضیه ارز سیاسی برخورد کرده اند.

آل اسحاق نوعی از تقاضا برای ارز را مختص تجارت دانست و نیاز واقعی به ارز بازرگانی را ۵۰ میلیارد دلار تخمین زد و افزود: ارز همچنین موجب حفظ ارزش پولی است که در نوسانات و تورم داخل کشور را بروز می دهد.

رئیس اسبق اتاق ایران گفت: جنبه روانی ارز نیز بسیار مهم است و برداشت مردم از ارز را درپی دارد و در این مسیر ضدانقلاب و دشمن هم فضایی ایجاد می کند تا مردم به جای کمک به کنترل تورم، ارزش دارایی خود را با تورم نگه می دارند.

کد خبر: ۱۰۱٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha