۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
۹۴۴ هزار کیلوگرم تخم مرغ طی سال ۹۸ از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

۹۴۴ هزار کیلوگرم تخم مرغ طی سال ۹۸ از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است

اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: و ۹۹۴ هزار کیلوگرم تخم‌مرغ خوراکی از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ۴۹ محموله از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن شانقی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جهت مقابله با ویروس کرونا ۳۴۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی توسط بخش خصوصی اداره کل دامپزشکی به دستگاه‌های مربوطه برای ضدعفونی کردن سطوح، معابر شهری و روستایی استان اهدا شده است ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان گفت: مردم از تماس با هر نوع حیوان خانگی خودداری کنند. از خرید مرغ، ماهی و گوشت که توسط وانت بارها عرضه می‌شود بپرهیزند و فرآورده خام دامی را تنها با مهر دامپزشکی خریداری کنند و همچنین از کشتار دام در منازل خود بپرهیزد.

وی در خصوص میزان صادرات محصولات مختلف در استان مرکزی اظهار داشت: سال جاری در زمینه خوراک و مکمل طیور ۹۶ هزار کیلوگرم در قالب چهار محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.

شانقی در ادامه به صادرات ۵۰ هزار قطعه پولت تخم‌گذار اشاره بکرد و بیان داشت: امسال در قالب ۶ محموله و ۹۹۴ هزار کیلوگرم تخم‌مرغ خوراکی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ۴۹ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در صادرات عسل، تخم مرغ و آبزیان زینتی نیز امسال موفق بوده ایم چنانکه ۲۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عسل امسال در قالب ۲ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ هزار کیلوگرم بوده است.

وی عنوان داشت: ۴۵ هزار کیلوگرم گوشت منجمد نیز امسال با نظارت این اداره کل به کشورهای اطراف صادر شده‌است.

کد خبر: ۱۰٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha