۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
رشد قیمت ارز و اونس جهانی عامل تحریک بازار| افزایش داد و ستد طلا
«بازار» گزارش می دهد

رشد قیمت ارز و اونس جهانی عامل تحریک بازار| افزایش داد و ستد طلا

در هفته جاری نوسانات افزایش قیمت ارز و اونس جهانی طلا، باعث تحریک بازار شد و دادوستد طلا را در بازار تهران تا حدودی افزایش داد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: در پایان روز پنجشنبه ( ۷مرداد ماه) و همزمان با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران به  حدود ۱۱ میلیون تومان و قیمت نیم سکه بهار آزادی نیز به ۵ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران به یک میلیون و ۹۵۷ هزار تومان رسید.

نرخ ارز نیز در بازار روز پنجشنبه ۷ مرداد ماه سال جاری، دلار به رقم ۲۵ هزار و ۵۹۹ تومان، یورو به قیمت  ۲۸ هزار و ۸۳۷  تومان، پوند ۳۵ هزار و ۷۳۶ تومان، درهم امارات ۶ هزار و ۹۷۲ تومان و لیر ترکیه به ۲ هزار و ۹۹۰ تومان رسید.

افزایش ۲۶ دلاری قیمت اونس جهانی طلا
در هفته جاری قیمت جهانی طلا نیز صعودی شد و نسبت به هفته گذشته بیش از ۲۶  دلار در هر اونس افزایش یافت و در پایان هفته جاری به ۱۸۲۱ دلار در هر اونس رسید.

در هفته جاری بازار از روز دوشنبه ۴ مرداد ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد اما نوسانات و افزایش قیمت دلار و سکه خرید و فروش طلا را در بازار افزایش داد

در تحلیل وضعیت بازار طلا در تهران «محمد کشتی آرای» نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران به خبرنگار خبرگزاری بازار گفت: هر چند که در هفته جاری بازار از روز دوشنبه ۴ مرداد ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد اما نوسانات و افزایش قیمت دلار و سکه خرید و فروش طلا را در بازار افزایش داد.

نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران تاکید کرد: در واقع افزایش قیمت دلار و سکه عامل تحریک بازار بود تا شاهد افزاشی دادو ستد بیشتری در بازار طلا باشیم.

در اواخر هفته قیمت دلار یک هزار تومان در بازار افزایش یافت
این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه از روز دوشنبه هفته جاری تا روز پنجشنبه قیمت دلار یک هزار تومان افزایش یافت گفت: افزایش قیمت دلار به ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت طلا و سکه را در بازار افزایش داد و این در تحریک بازار تاثیر گذاشت و خرید و فروش را افزایش داد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به قیمت طلا در بازارهای جهانی نیز گفت: قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز به حدود ۱۸۲۱ دلار در هر اونس رسید و افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی سب شد که در بازار ایران نیز قیمت طلا و دلار افزایش یابد.

کشتی آرای یادآورشد: شنبه گذشته قیمت اونس جهانی طلا ۱۸۰۳ دلار در هر اونس بود و حتی قیمت آن به ۱۷۹۸ دلار نیز رسید اما به یک باره قیمت آن با ۲۶ دلارافزایش به ۱۸۲۱ دلار رسید.

افزایش شدید قیمت اونس و ارز باعث شد سکه روز چهارشنبه گذشته حتی به ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید و امروز قیمت اونس جهانی ۱۸۲۱ و دلار نیز به ۲۵ هزاد ر و ۶۰۰ تومان رسیده است

نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران تصریح کرد: افزایش شدید قیمت اونس و ارز باعث شد سکه روز چهارشنبه گذشته حتی به ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید و امروز قیمت اونس جهانی ۱۸۲۱ و دلار نیز به ۲۵ هزاد ر و ۶۰۰ تومان رسیده است.

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت سکه امامی در اواخر روز پنجشنبه به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید، گفت: این مساله باعث شد که خرید و فروش طلا به مناسبت عید غدیرخم و قبل از ماه محرم مقطعی رونق بگیرد.

همچنان نوسانات قیمت ارز و طلا را در هفته آینده خواهیم داشت
وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه در این شرایط وضعیت بازار طلا در هفته آینده چطور پیش بینی می کنید، گفت: با توجه به رونق مقطعی بازار در هفته جاری به نظر می رسید که همچنان نوسانات قیمت ارز و طلا را در هفته آینده خواهیم داشت و در این شرایط خرید و فروش کمی کاهش خواهد یافت، اما شاهد نوسانات قیمت ارز و طلا در هفته آینده خواهیم بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران یادآورشد: معمولا در روزهای پنجشنبه شاخص های اقتصادی در امریکا منتشر می شود و وضعیت این شاخص ها بر قیمت دلار و اونس جهانی طلا تاثیرگذار است.

 یک کارشناس طلا و جواهر نیز با اشاره به سیر صعودی قیمت ارز و سکه در بازار گفت: هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته قیمت طلا در بازار افزایش قابل توجی داشت.

هم اکنون حباب سکه امامی به حدود ۳۲۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به بیش از ۵۰ هزار تومان رسیده است و و انس جهانی نیز در هفته جاری نسبت به هفته گذشته بیش از ۲۶ دلار در هر اونس افزایش یافت

«اکبر نقوی نیا» افزود: هم اکنون حباب سکه امامی به حدود ۳۲۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به بیش از ۵۰ هزار تومان رسیده است و و انس جهانی نیز در هفته جاری نسبت به هفته گذشته بیش از ۲۶ دلار در هر اونس افزایش یافت.

این کارشناس طلا و جواهر بیان کرد: پیش بینی ما است که قیمت طلا در بازارهای جهانی در روزهای آینده به روند صعودی خود هر چند اندک ادامه خواهد داد.

همزمان با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: طلا از ریسک پذیری سرمایه گذاران در آستانه نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بهره برده است و در مجموع طلا در محدوده ۱۷۹۰ تا ۱۸۱۰ دلار مانده و فاقد نیروی صعودی برای شکستن قیمت بالاتر است، اما این وضعیت ممکن است پس از اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا تغییر کند.

هدف بعدی صعودی قیمت  طلا دستیابی به بالاترین سطح ۱۸۳۵ دلار در هر اونس و یا 1775 دلار 
از دیدگاه فنی، روند صعودی و نزولی معاملات آتی طلای آگوست در سطح فنی کوتاه مدت قرار دارد. هدف بعدی صعودی قیمت  طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۱۸۳۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است.

سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۱۲ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۲۵ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۶ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۸۹.۱۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

قیمت طلا در ژوئن پس از این که بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست خود لحن موافقی برای افزایش نرخهای بهره نشان داده بود، هفت درصد ریزش کرده بود که بزرگترین ریزش ماهانه در چند سال اخیر بود.

سرمایه گذاران می خواهند بدانند بانک مرکزی آمریکا در بحبوحه افزایش سریع قیمتها چگونه تعدیل سیاست انبساطی خود را آغاز خواهد کرد و چه دیدگاهی نسبت به خطر ناشی از شیوع کرونای دلتا دارد.

ادوارد مایر، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: بانک مرکزی آمریکا احتمالا نخستین دور کاهش خرید اوراق قرضه را اعلام می کند اما نرخهای بهره را تغییر نمی دهد، لذا هرگونه ریزش قیمت طلا محدود خواهد بود زیرا اقدامات مذکور پیش از این در قیمتها تاثیر خود را بر جای گذاشته است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین دلار آمریکا از بالاترین رکورد سه ماه و نیم اخیر که هفته گذشته ثبت کرده بود، فاصله گرفت و بازارهای سهام آسیا نیز در پایینترین رکورد هفت ماه اخیر بودند.

روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی قیمت‌های آتی معاملات سپتامبر به ۲۶ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه مارس یعنی ۲۳.۸۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۵.۵۳۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۵.۸۰۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی کمترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی ۲۴.۷۹ دلار در هر اونس قرار گرفته است.  

کد خبر: ۱۰۱٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha