۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
۳۵ درصد تعاونی‌های زنجان در بخش کشاورزی فعال است
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان:

۳۵ درصد تعاونی‌های زنجان در بخش کشاورزی فعال است

زنجان - مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی زنجان از وجود چهار هزار و ۵۳۲ تعاونی در استان خبر داد و گفت: ۳۵ درصد تعاونی‌های زنجان معادل ۴۱۳ تعاونی در بخش کشاورزی فعال هستند.

محمد رضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار از وجود چهار هزار و ۵۳۲ تعاونی در زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و ۱۸۱ تعاونی فعال بوده و سه هزار و ۳۵۱ تعاونی غیر فعال و منحل شده است.

وی اظهار کرد: تا کنون  ۶۸۸ تعاونی در استان زنجان منحل شده و در سال جاری هم ۹۸ تعاونی غیر فعال و منحل شده داریم که در مجموع یک هزار و ۳۰۰ تعاونی در دست اقدام برای انحلال نهایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه تعاونی‌ها در اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند، گفت: تقویت تعاونی‌ها باعث ارتقای اقتصاد جامعه و کاهش فقر در جامعه می شود.

یوسفی با بیان اینکه تعاون یکی از بخش‌های تاثیرگذار در توسعه اقتصادی ملی بوده و نقش ارزنده‌ای در زمینه صادرات دارد، ابراز کرد: تعاونی های فعال در زنجان برای ۱۲ هزار نفراشتغال فراهم کرده است.

وی، با بیان اینکه بیش از  ۳۵ درصد تعاونی‌های زنجان معادل ۴۱۳ تعاونی در بخش کشاورزی فعال است، گفت: در این میان ۲۱۶ تعاونی در بخش خدمات و ۱۵۷ تعاونی هم در بخش صنعت فعال است و مابقی در بقیه بخش ها فعال هستند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان یادآورشد: یکی از راهکارهای مهم برای توسعه صادرات و بازاریابی برای فروش محصولات بخش تعاون، تشکیل تیم تخصصی است.

کد خبر: ۱٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha