نهم مرداد؛ نهایی شدن مرحله دوم طرح ریجستری تبلت
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد

نهم مرداد؛ نهایی شدن مرحله دوم طرح ریجستری تبلت

دارندگان تبلت باید تا قبل از نهم مرداد با قراردادن سیم کارت در داخل تبلت‌ها یک تماس با آن برقرار یا پیامکی ارسال کنند.

به گزارش بازار، بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مرحله دوم طرح ریجستری تبلت‌ها از نهم مرداد ۱۴۰۰ نهایی می‌شود.

به این ترتیب اگر از تبلت استفاده می‌کنید، تا پیش از نهم مرداد ماه (ساعت ۲۴، هشتم مردادماه)، با استفاده از هر سیم کارتی، یک پیامک یا تماس با آن برقرار کنید تا تبلت به صورت خودکار فعال شده و در سامانه همتا ثبت شود، به این ترتیب در آینده نیاز به رجیستر کردن آن تبلت نخواهید داشت.

بر این اساس مرحله دوم طرح رجیستری از ابتدای تابستان امسال آغاز شده و در مرحله اول ساعت‌های هوشمند سیم کارت‌خور از دوازده تیرماه و دیگر محصولات مقرر، در نوزدهم تیرماه رجیستر شدند، حال از ابتدای مردادماه طرح رجیستری تبلت‌ها با محصولات برند لنوو آغاز شد و تبلت‌های لنوو نخستین گروه تبلت‌های وارد شده به طرح رجیستری بودند و مابقی برندها از نهم مرداد ماه در این طرح قرار میگیرند.

در مرحله دوم طرح رجیستری، مانند مرحله نخست، دستگاه‌هایی که پیش از تاریخ اجرای طرح، به کشور وارد شده و مورد استفاده قرار گرفته شده باشند، نیازی به رجیستری ندارند، اما محصولاتی که پس از تاریخ‌های اعلام شده برای هر کالا در شبکه ارتباطی کشور فعال شوند، باید رجیستر شده و در سامانه همتا ثبت شوند.

قرار است با اجرای این طرح، دستگاه‌هایی که به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور می‌شوند، از دریافت خدمات اپراتوری محروم شوند.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha