۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
۱۰ هزار زنجانی در صنعت نساجی شاغل می شوند
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

۱۰ هزار زنجانی در صنعت نساجی شاغل می شوند

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه صادرات صنعت نساجی در زنجان کاهش یافته است، گفت: با بهره برداری از پنج واحد تولیدی نساجی در استان برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد می شود.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی شهریورماه سال جاری شرکت سرجین بافت در شهرک صنعتی شماره یک زنجان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با بهره‌برداری از این واحد صنعتی برای بیش از یک هزار  نفر اشتغال ایجاد می‌شود. 

وی اظهار کرد: تا پایان سال جاری  هم به‌غیر از این واحد پنج واحد تولیدی نساجی در استان به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری این تعداد واحد نساجی برای بیش از ۱۰ هزار نفر در استان شغل ایجاد می‌شود. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: میزان صادرات بخش نساجی طی سال گذشته به علت بیماری کرونا و کاهش تقاضا در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

یگانه فرد با بیان اینکه عدم بازگشایی مدارس و لغو مراسمات مختلف باعث شد تا صنعت نساجی در استان دچار مشکلات زیادی شود، تاکید کرد: امیدواریم در مهرماه سال جاری با بازگشایی مدارس و برگزاری مراسم ها استفاده از پوشاک در استان افزایش‌یافته و به‌تبع واحدهای نساجی هم با ظرفیت خوبی کار خواهند کرد. 

وی ابراز داشت: سرمایه‌گذاران بنگلادشی آمادگی خود را جهت حضور و سرمایه‌گذاری در بخش نساجی اعلام کردند و امسال این مهم در استان این مهم محقق می‌شود. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: کمبود مواد اولیه و فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات صنعت نساجی باعث شده تا این صنعت آن‌طور که باید در استان ترقی نکند.

یگانه فرد افزود: صنعت نساجی این استان جوان اسـت و استعداد و توان لازم برای ترقی شدن را دارد و باید این صنعت حمایت شود. 

کد خبر: ۱۰۰٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha