۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
سود تسهیلات کشاورزی رشد چشمگیری دارد/ لزوم حمایت مسئولان از گلخانه‌داران
کارآفرین و تولیدکننده استان بوشهر مطرح کرد

سود تسهیلات کشاورزی رشد چشمگیری دارد/ لزوم حمایت مسئولان از گلخانه‌داران

بوشهر- محمدزاده کارآفرین و فعال گلخانه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه سود تسهیلات کشاورزی رشد چشمگیری دارد، خواستار حمایت مسئولان از گلخانه‌داران استان بوشهر شد.

احمد محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای از مقرون به صرفه‌ترین کشت‌ها برای کشاورزان است و در صورتی که حمایت لازم از فعالان گلخانه انجام شود، بدون تردید شاهد ایجاد اشتغال جدید و موفقیت بیشتر در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

وی افزود: استان بوشهر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گلخانه دارد و در شرایط کنونی بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان می‌توانند در حوزه گلخانه‌ای فعال شوند که البته نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و پشتیبانی مسئولان است و اکنون حدود ۵۰۰ هکتار گلخانه فعال داریم.

این کارآفرین و تولیدکننده استان بوشهر خاطر نشان کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره از درخواست‌های مهم فعالان گلخانه در استان است که علیرغم وعده‌های مسئولان تاکنون اتفاق مثبتی رخ نداده و بانک‌ها همکاری مناسبی ندارند و سنگ‌اندازی می‌کنند.

محمدزاده تصریح کرد: بهره‌وری بیشتر و مناسب‌تر از منابع آبی و همچنین تولید محصولات چندبرابری نسبت به سطح زیر کشت از مهم‌ترین مزایای کشت گلخانه‌ای است و بویژه در شرایط کم‌آبی، توسعه کشت گلخانه‌ای می‌تواند بحران آب را کم کند و باید مورد حمایت مسئولان قرار بگیریم.

وی یادآور شد: در کشت گلخانه‌ای، میزان مصرف نهاده‌های کشاورزی و بویژه سموم بسیار کاهش می‌یابد و این مسئله در کیفیت محصولات و سالم‌سازی محصولات بسیار موثر است و انتظار داریم با پشتیبانی مدیران و متولیان امور به سمت توسعه کشت گلخانه‌ای حرکت کنیم.

این تولیدکننده و کارآفرین استان بوشهر گفت: در یکسال اخیر بیش از ۲ هزار شغل در حوزه گلخانه در منطقه دشتستان ایجاد شده و اگر حمایت لازم صورت گیرد و بانک‌ها همکاری و همراهی کرده و در پرداخت تسهیلات کمک کنند، تعداد شغل بیشتری نیز ایجاد می‌شود.

محمدزاده بیان کرد: سود تسهیلات کشاورزی و گلخانه‌ای در سال قبل ۸ درصد بود و امسال به حدود ۱۵ درصد افزایش یافته که به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست و باید بازنگری شود.

وی اضافه کرد: صادرات محصولات گلخانه‌داران از دیگر دغدغه‌های مهم این حوزه است که از اتاق بازرگانی و مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی انتظار داریم کمک کنند.

این فعال کشاورزی افزود: در یکسال اخیر حدود ۱۰۰ هزار تن محصول مرغوب گلخانه‌ای در استان تولید شده که امیدواریم با تمهیدات لازم، تمام محصولات گلخانه‌ای صادر شوند.

کد خبر: ۱۰۰٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha