۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
ورود ۲ محموله واکسن اهدایی ژاپن به ایران در روز جمعه
سفیر ژاپن در ایران خبر داد:

ورود ۲ محموله واکسن اهدایی ژاپن به ایران در روز جمعه

 «آیکاوا کازو توشی» اعلام کرد که ژاپن اهمیت زیادی نسبت به حمایت همه جانبه از ارسال تا تزریق واکسن های اهدایی دولت این کشور به شهروندان کشورهای گیرنده واکسن قائل است.

 به گزارش خبرگزاری بازار، در بازدید «آیکاوا کازو توشی» از محل تزریق واکسن های اهدایی دولت ژاپن به جمهوری اسلامی ایران، سفیر ژاپن در تهران اعلام کرد که ژاپن تحت پروژه حمایت «لست وان مایل» (Last One Mile)  اهمیت زیادی نسبت به حمایت همه جانبه از ارسال تا تزریق واکسن های اهدایی دولت ژاپن به شهروندان کشورهای گیرنده واکسن قائل می باشد.

بر اساس اعلام سفارت ژاپن، وی اظهار کرد: تقریباً پس از گذشت تنها دو هفته از زمان اعلام «توشیمیتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن در تاریخ ۱۳ ژوئیه در خصوص اهدای واکسن، امروز چهارشنبه در مرکز بهداشت مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران شاهد تزریق واکسن های اهدایی ژاپن به شهروندان ایرانی بودم و از دیدن این صحنه بسیار شادمان گشتم.

ورود دو محموله واکسن اهدایی ژاپن به ایران در روز جمعه

 این مقام ژاپنی در پیامی اعلام کرد که محموله اول از کل تعداد واکسن های اهدایی در تاریخ یک مرداد به ایران رسید و باقیمانده آن که حدود ۱.۸ میلیون دوز می باشد که انتظار می رود در تاریخ هشت مرداد (جمعه) با پرواز صبح و شب به صورت دو محموله به ایران برسد.
 
وی همچنین گفت: مبارزه با ویروس کرونا یک موضوع اضطراری برای جامعه جهانی می باشد و ما امیدواریم که اهدای این واکسنها به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایران کمک نماید.

سفارت ژاپن پیش از این تصریح کرده بود که این اهدا با توجه به رابطه دوستانه ژاپن و ایران و براساس وضعیت فعلی ویروس کرونا در ایران صورت گرفته است.

از زمان شیوع ویروس کرونا، رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن، با اشاره به ضرورت همکاری همه کشورهای جهان برای مقابله با ویروس کرونا، بارها بر ضرورت همکاری های دو کشور در این زمینه و همچنین انتقال و اشتراک تجربیات به یکدیگر تاکید کرده بودند.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha