خاموشی‌های بدون برنامه برای صنایع مخاطره‌آمیز خواهد بود
رئیس اتاق سمنان:

خاموشی‌های بدون برنامه برای صنایع مخاطره‌آمیز خواهد بود

رئیس اتاق سمنان، قطعی برق صنایع برخلاف تفاهمی که قبلاً انجام شده است را یک اقدام سلبی علیه تولید دانست که تبعات و مخاطرات جدی برای صنایع به دنبال خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق سمنان گفت: قطع برق شهرک‌های صنعتی به زمان‌بندی هفته‌ای دو روز رسیده که غیرمنصفانه و خارج از تفاهم بوده و واحدهای تولیدی را با مخاطرات جدید روبرو کرده است.

علی‌اصغر جمعه‌ای در سی و ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: تولید اگر دغدغه است چرا برخوردهای سلبی همانند قطعی برق مکرر، تأمین سوخت صنایع و دیگر مسائل جاری به‌صورت مکرر انجام می‌شود.

رئیس اتاق سمنان تصریح کرد: اتاق رایزنی‌ها مختلف در خصوص مشکلات تأمین سوخت با حضور معاون استاندار در محل اتاق برگزار کرده و مقرر شد تأمین سوخت صنایع با تعامل و همکاری سازمان صمت و شرکت فرآورده‌های نفتی حل شود.

جمعه‌ای گفت: تعامل اتاق با دستگاه‌های اجرایی بسیار خوب است، این فرایند زمانی محقق می‌شود که اعضای هیات نمایندگان در نشست‌های اداری حضور داشته باشند، این تقسیم‌کار می‌تواند تأثیرگذاری مستمری داشته باشد.

محمد همتیان دبیر اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: در نشست کارشناسی میان سازمان صمت و شرکت نفت مقرر شد میزان و تعداد کارت‌های سوخت ابطال شده توسط شرکت نفت به سازمان صمت اعلام شود تا تأمین سوخت متناسب صورت بپذیرد.

او ادامه داد: تأمین سوخت صنایع برابر اعلام سازمان صمت خواهد بود و شرکت نفت برابر با درخواست سوخت متقاضی اقدام خواهد کرد.

همتیان تصریح کرد: در حال حاضر قطعی برق در شهرک‌ها به هفته‌ای دو روز رسیده این اعمال خاموشی‌ها باعث اعتراضات گسترده صاحبان صنایع شده است، طی گزارش‌ها ارسالی از سوی شرکت توزیع و برق منطقه‌ای شرایط استان سمنان نسبت به کشور خوب است، ابهام اینجاست رتبه خوب شرکت برق استان با چه هزینه‌ای باید صورت بپذیرد در حال حاضر صنایع غرامت‌های بسیار سنگینی برای خاموشی‌ها پرداخت می‌نمایند، حمایت از تولید با این روند غیرممکن است

سعید ترکمان دهنوی، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز گفت: مشکل برق همه کشور را درگیر کرده در شرق استان این مشکل نیز مبتلا به است، ضرورت دارد اتاق پیشنهادهای عملیاتی به شرکت توزیع برق اعلام کند.

او افزود: با توجه ‌به معیشت مردم، بسیاری از موقعیت شغل‌ها از دست می‌رود بحران نیروی کار در استان سمنان جدی است متولیان کار و اشتغال استان سمنان باید راهکارهای متناسب به صاحبان صنایع ارائه دهند.

مهدی جعفری، عضو هیئت نمایندگان اتاق سمنان نیز تبعات اختلال صنعت برق را جدی دانست و گفت: تفاهم بر این بود که برق به‌صورت نیم روز هفته‌ای یک‌بار قطع گردد، متأسفانه در هفته اخیر میزان خاموشی‌ها دوچندان شد، طی گزارش‌های کارشناسی برنامه‌ریزی منظم قطع برق در استان‌های دیگر اعمال شده به‌طوری‌که شرکت‌های تولیدی زمان‌بندی مسنجم برای خط تولید دارند.

مهدی حداد، دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز اظهار کرد: فعالان اقتصادی ابهام دارند و نمی‌دانند چه اتفاقات اقتصادی با توجه با سیاست‌گذاری در پیش خواهد بود

او گفت: مشکلات تولید و بازرگانی بی‌شمار است اگر دولت بخواهد همه این مشکلات را حل کند بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود پیشنهاد این است محورهای اساسی و بنیادی برای تغییر از دولت درخواست شود.

حداد اظهار کرد: مواردی همانند تسهیل روابط بین‌الملل، رفع انحصارهای داخلی، کنترل تورم، پرهیز از قیمت‌گذاری دستوری و تثبیت نرخ ارز می‌تواند مطالبات بخش خصوصی از دولت جدید باشد.

به عقیده او، سه صنعت بزرگ پتروشیمی، فولاد و خودروسازی می‌توانند در اصلاحات جدید دولت قرار بگیرند.

حمید علوی، نائب رئیس اتاق سمنان در این نشست گفت: بزرگ بودن حجم تورم نسبت به تولید مشکل اصلی است، در حال حاضر دولت جمهوری اسلامی بسیار بزرگ است تعداد بسیار زیاد حقوق‌بگیران، با توجه ‌به کمبود منابع بودجه، موانع متعددی را ایجاد کرده است، ضرورت دارد بدنه دولت کوچک‌تر و کارآمدتر شود.

او اظهار کرد: تأمین منابع ارزی دولت بسیار مهم است، تمرکز بر تولید صادرات محور کلیدواژه توسعه اقتصادی است، تحریم‌ها به‌سرعت برداشته نخواهد شد جا دارد نقشه راه متناسب با محوریت تولید صادرات محور در بدنه مدیریت کشور جاری و ساری شود.

در ادامه این نشست تدوین روش‌های نوین آموزشی، صادرات محصولات کشاورزی با مدیریت مصرف بهینه آب، اصلاح قوانین مالیات کار و تأمین اجتماعی موردبحث و تبادل اعضای هیات نمایندگان اتاق سمنان قرار گرفت.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha