۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
عرضه پایین و کاهش بارندگی دلیل افزایش تره‌بار در خراسان شمالی است
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار خراسان شمالی:

عرضه پایین و کاهش بارندگی دلیل افزایش تره‌بار در خراسان شمالی است

بجنورد- فیروزه‌ای، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار خراسان شمالی دلیل افزایش قیمت میوه و تره در بازار استان را عرضه پایین در ایام تعطیل و کاهش بارندگی‌ها دانست.

امید فیروزه‌ای در گفت‌وگو با بازار؛ بابیان اینکه کاهش بارندگی‌ها موجب شده قیمت میوه و تره‌بار طی روزهای اخیر افزایش یابد اظهار داشت: بخشی از این افزایش قیمت‌ها نیز به علت افزایش نرخ‌های داخلی مانند افزایش قیمت کرایه‌های حمل‌ونقل، هزینه بسته‌بندی، جعبه و بارگیری است.

وی به افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: ازآنجایی‌که گوجه‌فرنگی از استان گلستان تأمین می‌شود و عید قربان روز تعطیلی آنان محسوب می‌شود این محصول به استان عرضه نشد و باعث افزایش قیمت شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز خراسان شمالی گفت: در حال حاضر قیمت گوجه‌فرنگی در هر کیلو در میدان میوه و تره‌بار از هفت هزار تومان تا ۱۳ هزار تومان، هندوانه از ۳۵۰۰تا ۴۵۰۰ تومان، پیاز چهار هزار تومان تا شش هزار تومان، سیب‌زمینی ۳۵۰۰ تا پنج هزار تومان، خیار از هفت هزار تومان تا ۱۰ هزار تومان است که قیمت میوه‌ها در مغازه‌ها متفاوت است.

فیروزه‌ای در خصوص افزایش قیمت هویج  نیز در بازار مرکز استان نیز گفت: این محصول در خراسان شمالی کشت نمی‌شود و از سایر استان‌های کشور به استان وارد می‌شود و در دوران کرونا نیز به دلیل فواید بسیار این محصول مصرف و قیمت افزایش یافت و اکنون در میدان‌ میوه و تره‌بار به قیمت هر کیلو ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha