۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
شبکه‌های اجتماعی به دنبال افزایش تجربه خرید کاربران؛ از بسته های تخفیف‌ دار تا واقعیت‌ افزوده
نوآوری شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۲۱

شبکه‌های اجتماعی به دنبال افزایش تجربه خرید کاربران؛ از بسته های تخفیف‌ دار تا واقعیت‌ افزوده

با توجه به افزایش خریدهای آنلاین همزمان با پاندمی کرونا، امسال سازندگان شبکه های اجتماعی هم در جهت ترغیب مشتریان و بالا بردن تجربه خرید آسان نوآوری هایی را به پلتفرم های خود افزوده اند.

بازار؛ اقتصاد دیجیتال: «د درام» در گزارشی به بررسی گزینه های بروز رسانی شبکه های اجتماعی که امسال در جهت بالا بردن تجربه مشتریان و خرید های مجازی به پلتفرم های خود اضافه کرده اند، پرداخته است: در طول سال گذشته، خرید آنلاین بیش از هر زمان دیگری محبوب شده و همه گیری، بر نحوه انتخاب ما برای خرید تاثیر گذار بوده است. از این رو، پلتفرمهای اجتماعی مجبور شده اند برای پاسخگویی به تقاضای بالای کاربران، فناوری خود را تنظیم و سعی کنند تجربه های خرید را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهند. از فیس بوک گرفته تا پینترست، تبلیغات تجارت الکترونیکی در حال رشد است. در زیر با جدیدترین ویژگی های آنها در سال جاری آشنا می شوید.

فیس بوک / اینستاگرام (Facebook/Instagram)
فیس بوک سال هاست که از تبلیغات خرده فروشی آن می گذرد، ابتدا از ساخت کاتالوگ خرید و تغذیه آن با تبلیغات بازاریابی پویا شروع کرده و سپس به توسعه تبلیغات مجموعه ای پرداخته است.

با این حال، امسال غول شبکه های اجتماعی یک قدم جلوتر رفته و تبلیغات فروشگاهی را با نمایش محصولات به کاربران بر اساس خریدهای قبلی، شخصی تر می کند. در آینده امیدهایی برای ارائه پیشنهادات یا تبلیغات ویژه برای انتخاب مشتریان وجود دارد که کاربران را به کوتاه شدن مسیر خرید و از طریق برنامه ترغیب می کند.

همچنین واقعیت افزوده که بدون نیاز به مراجعه به فروشگاه های فیزیکی و  امکان امتحان محصولی در آسایش و در منزل را بدهد، که شروع به کارش با برند های زیبایی و ارائه در سایر بخش ها برای امسال، در فیس بوک برجسته شده است. محصولات بر اساس علائق به کاربران نشان داده می شود. این ویژگی به گونه ای ساخته می شود که به راحتی در فهرست محصولات پیاده سازی شود و استفاده از آن برای تبلیغ کنندگان ساده تر خواهد بود.


واقعیت افزوده که بدون نیاز به مراجعه به فروشگاه های فیزیکی و امکان امتحان محصولی در آسایش و در منزل را بدهد، که شروع به کارش با مارک های زیبایی و ارائه در سایر بخش ها برای امسال، در فیس بوک برجسته شده است

پینترست (Pinterest)
با وجود تأثیر iOS ۱۴، امسال پینترست تبلیغات محصول پویا را معرفی کرد. این موارد را می توان از طریق یک محصول یا با بارگذاری چندین کالا ایجاد کرد، و سپس بر اساس رفتار کاربران نمایش داد برای مثال آنچه آنها در برنامه جستجو کرده اند. به عنوان مثال، اگر کاربری پرده های صورتی را جستجو کند، نزدیکترین نتیجه از مجموعه محصولات شما به کاربر نشان داده خواهد شد.

تیک تاک (TikTok)
TikTok همچنین قالب ها و ویژگی های خرید مبتنی بر خرید بیشتری را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرده است. به طور مشابه با فیس بوک، تبلیغات کالکشن اکنون گزینه ای است که به یک شرکت اجازه می دهد فیلم های تجاری بزرگ را با لیست محصولات مربوطه ترکیب و کاربران را به انجام خرید مجازی ترغیب کند.

درعین حال که تبلیغات محصول پویا نیز اضافه خواهد شد، به کاربران امکان می دهد محصولات خود را بر اساس علایق و فعالیت های خود در داخل برنامه و وب سایت های مرتبط، به طور خودکار در گروه خود قرار دهند. همچنین ویژگی جدیدی از Promo Tiles نیز در حال معرفی است - این برچسب است که به تبلیغ دهندگان اجازه می دهد تبلیغات و تخفیف های قابل تنظیم را به کاربران نشان دهند و تشویقی برای مشارکت آنها برای خرید باشد.

واتس اپ (WhatsApp)
از آنجایی که برنامه پیام رسانی واتس اپ متعلق به فیس بوک است، تعجب آور نیست که واتس اپ همچنین یک ویژگی خرید را معرفی می کند. مشاهده یک فروشگاه از طریق واتس اپ به مشتریان این امکان را می دهد که قبل از خرید امکان چت را با آن بیزنس پیدا کنند.

این بخشی از به روزرسانی در واتس اپ برای کسب و کار است که هدف آن ایجاد بازوی تجاری واتس اپ برای کاربرها است. گرچه واتس اپ بیش از ۲ میلیارد کاربر در سطح جهانی دارد، اما فقط ۱۷۵ میلیون کاربر با حساب های تجاری واتس اپ پیام هایی مانند پشتیبانی مشتری ارسال می کنند. با توجه به مراجعه بسیاری از فروشگاه های آنلاین به خدمات پیام رسان واتس اپ به عنوان روش اصلی خود برای برقراری ارتباط با مشتریان، بدون شک باعث محبوبیت این به روزرسانی خواهد شد.

توییتر (Twitter)
در این میان توییتر هنوز در مقایسه با سایر پلتفرم ها در زمینه نوآوری های تجارت الکترونیکی پیشرفت نکرده است اما  به نظر می رسد به زودی این امر در استراتژی آینده آنها گنجانده شود.

کد خبر: ۱۰۰٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha