۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
دریافت حقوق دولتی از معادن مازندران ۵ برابر شده است
عضو هیئت مدیره انجمن صمت مازندارن:

دریافت حقوق دولتی از معادن مازندران ۵ برابر شده است

ساری- اسماعیل زاده، عضو هیئت مدیره انجمن صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه حقوق دولتی معادن پنج برابر شده است، گفت: این مسئله هزینه های سربار معادن را رشد داده است.

حسین اسماعیل زاده در گفتگو با خبرنگار بازار رشد پنج برابری حقوق دولتی دریافتی از معادن را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: این مسئله سبب رشد هزینه های سربار معادن شده است.

وی با اظهار اینکه حقوق دولتی به ازای هر تن ۱۶۸ تومان بود که به هزار و ۸۰ تومان افزایش یافته است، افزود: افزایش این حقوق دولتی جزو مصوبه شورای عالی معادن است، هرچند اعتراضی نسبت به آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به تاثیر حقوق دولتی در قیمت تمام شده و هزینه های سربار گفت: همچنین یک درصد فروش بابت خسارت های زیست محیطی نیز از معادن دریافت می شود.

اسماعیل زاده بااظهار اینکه معادن کوچک و دارای ظرفیت پایین که دارای ماشین آلات نباشند، متضرر می شوند، گفت: معادن سالانه یک مبلغی را به عنوان حقوق دولتی بدهی دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنعت و معدن مازندران یادآور شد: بخشی از سبد درآمدی دولتی از طریق حقوق دولتی معدن باید تامین شود و این مسئله سبب می شود تا معادن دچار چالش شود.

وی گفت: معادن جزو اولین بخش هایی هستند که تحت فشار قرار می گیرند و همواره هزینه های زیادی بر معادن تحمیل می شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه سربار برای معادن وجود دارد، گفت: حقوق دولتی و افزایش آن سبب تشدید مشکلات بخش معدن شده است.

کد خبر: ۱۰۰٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha