۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
افزایش سرعت واردات واکسن کرونا در ۲ هفته اخیر
رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد

افزایش سرعت واردات واکسن کرونا در ۲ هفته اخیر

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش سرعت واردات واکسن کرونا گفت: در دو هفته اخیر به اندازه کل ماقبل واردات داشتیم.

به گزارش بازار، محمدرضا شانه ساز در حاشیه مراسم تقدیر از فعالان سلامت نیروهای مسلح درباره افزایش سرعت واکسیناسیون افزود: بالاخره ورود محصولات داخلی به بازار یکی از علت هاست و تاکنون حدود یک میلیون دز واکسن داخلی وارد چرخه شده است و ما هر وقت خودمان تولید می‌کنیم پیامی هم به خارج می‌رسد که همکاری هایشان را بیشتر کنند تا بازار ایران را بتوانند حفظ کنند.

وی گفت: البته پیگیری‌های دیپلماتیک وزارت امورخارجه و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موثر بود و ما تاکنون ۱۰ میلیون دز واردات داشتیم و تا آخر هفته محموله‌های جدیدی وارد می‌شود و کف آن دو میلیون دز خواهد بود.

شانه ساز درباره دیگر واکسن‌های ایرانی هم گفت: کووبرکت که وارد عرصه شده و پاستور هم مجوز گرفته است و به زودی مجوزهای دیگر هم صادر می‌شو د و فکر می‌کنیم تا یک ماه آینده واکسن پاستور بیاید و بقیه هم به سرعت وارد عرصه تولید خواهند شد.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره علت کمبود داروهای کرونا هم گفت: کمبودی در این خصوص وجود ندارد و فقط برخی مراکز مشکل نقدینگی دارند و میزان طلب‌ها عدد بزرگی است، اما قول دادند امروز و فردا بخش مهمی را به صورت اوراق یا نقدینگی تامین کنند.

وی به مردم اطمینان داد به هیچ وجه نگران واکسن نباشند و قطعا تکیه اصلی تولید داخل است.

شانه ساز در پاسخ به سوالی همچنین عملکرد ستاد کل نیروهای مسلح را در بحث مبارزه با بیماری کرونا عالی توصیف کرد و گفت: از روز نخست ستاد کل جزو نقش آفرین‌ها بود.

جانبابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در مصاحبه با خبرنگار ما درباره آخرین وضع تخت‌های بیمارستانی گفت: شرایط بسیار سختی به لحاظ تعداد بیماران داریم و ظرفیت تخت‌های ما محدود است و با سنگین‌ترین موج هم اکنون مواجه ایم.

وی افزود: بیشترین مشکل ما در تهران است و مشکلات ما در شهرستان‌ها کمتر است و اکنون بیش از چهار تا پنج هزار نفر را سرپایی درمان می‌کنیم.

کد خبر: ۱۰۰٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha