۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
کارگران ساختمانی خراسان جنوبی حتی یک فقره تسهیلات نگرفتند
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خراسان‌جنوبی:

کارگران ساختمانی خراسان جنوبی حتی یک فقره تسهیلات نگرفتند

بیرجند-رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خراسان‌جنوبی با اشاره به بیکاری ۴۰ تا ۵۰ درصدی کارگران ساختمانی در ایام کرونا گفت:کارگران ساختمانی خراسان جنوبی حتی یک فقره تسهیلات در ایام کرونا نگرفتند.

حسن علیزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: متأسفانه علی‌رغم قول و وعده‌های داده شده در ایام کرونا هیچ گونه حمایتی از کارگران ساختمانی خراسان‌جنوبی انجام نشد و حتی یک فقره تسهیلات هم به این گروه تعلق نگرفت.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: نمی‌توان گفت این موضوع به علت نداشتن آمار کامل از کارگران صورت گرفته است چرا که ما یک بانک اطلاعاتی از کارگران ساختمانی خراسان‌جنوبی در اختیار داریم.

علیزاده ادامه‌داد: متأسفانه به واسطه شیوع ویروس کرونا و کاهش ساخت و ساز مسکن حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از کارگران ساختمانی ما در خراسان‌جنوبی بیکار شدند و چون بیمه نبوده‌اند، حتی نتوانستند از بیمه بیکاری نیز برخوردار باشند و آسیب‌های زیادی به آنان وارد شد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی خراسان‌جنوبی گفت: ما در حال حاضر در کشور ۴۰۰ هزار نفر و در خراسان‌جنوبی هزار و ۵۰۰ نفر را در نوبت بیمه داریم ولی به واسطه مشکلات مالی دولت و سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر هیچ سهمیه ای در این خصوص به ما تعلق نگرفته است.

علیزاده در زمینه نقش طرح ملی مسکن در اشتغال‌زایی برای کارگران ساختمانی اظهارکرد: هر سازه و ساختمانی که بالا رود و هر آجری که روی آجر گذاشته شود بی‌شک به معنای ایجاد اشتغال برای چندین کارگر است و هیچ چیز به اندازه صنعت ساختمان و مسکن اشتغال زایی ندارد.

کد خبر: ۱۰۰٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha