۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
تحقیق و تفحص از وزارت نفت در کمیسیون انرژی تصویب شد
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

تحقیق و تفحص از وزارت نفت در کمیسیون انرژی تصویب شد

رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: نمایندگان کمیسیون انرژی توضیحات مسئولان وزارت نفت را در دفاع از عملکرد خود قانع‌کننده ندانسته لذا، به تحقیق و تفحص از وزارت نفت رای مثبت دادند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، گفت: در جریان بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت و اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس درخصوص عدم توسعه و تولید حداکثری از میادین نفتی مشترک، "مسعود کرباسیان" مدیرعامل شرکت نفت و تعدادی از مسئولان وزارت نفت در این کمیسیون حضور یافتند.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دنبال تقاضای ۴۴ نفر از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس درخصوص استنکاف رئیس جمهور و وزیر نفت از اجرای ۱۴ برنامه مانند برنامه پنجم و ششم توسعه، برنامه‌های سالانه، برنامه اقتصاد مقاومتی و... در بخش توسعه و تولید حداکثری از میادین نفتی مشترک ایران با کشورهای عراق و عربستان سعودی، این تقاضا مورد بررسی قرار گرفت اما به دلیل اینکه توضیحات مسئولان وزارت نفت کلی بود، کمیسیون نمی‌توانست با استناد به این توضیحات نسبت به اعمال ماده ۲۳۴ بر این مهم تصمیم‌گیری کند لذا مقرر شد؛ اطلاعات جزئی‌تری از وزارت نفت دریافت و با انجام بررسی بیشتر این مهم در فرصت ۱۰ روزه مجددا بررسی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تحقیق و تحفص از وزارت نفت دستور دوم این کمیسیون بود، افزود: موضوعاتی همچون حذف سمت‌ها در وزارت نفت، واگذاری‌ها، مشکلات پیرامون کارت سوخت، قراردادهای پژوهشی، تغییر ساختار وزارت نفت و... ازجمله موضوعات این تحقیق و تفحص به شمار می‌آیند اما در ادامه پس از انجام بررسی‌های لازم، نمایندگان کمیسیون توضیحات مسئولان مربوطه را قانع‌کننده ندانستند لذا پس از انجام رای‌گیری به تحقیق و تفحص از وزارت نفت رای مثبت داد بنابراین مصوبه کمیسیون به‌زودی به هیات رئیسه و سپس صحن علنی ارسال خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۰٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha