۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
رفع مشکل قطعی برق در واحدهای تولیدی و صنعتی، بزودی
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

رفع مشکل قطعی برق در واحدهای تولیدی و صنعتی، بزودی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزرای نیرو و صمت وعده دادند در روزهای آینده اقدامات مناسب و لازمی برای مدیریت مصرف برق و تامین برق واحدهای تولیدی و صنعتی انجام دهند.

به گزارش بازار، عزت الله اکبری تالارپشتی با انتقاد از افزایش قیمت سیمان و فولاد در بازار، تصریح کرد: در پی نابسامانی بازار سیمان و فولاد، کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست امروز دلایل گرانی افسارگسیخته این محصولات را با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیرو و معاونان آن‌ها بررسی کرد.

وی افزود: دولت باید با پیش‌بینی احتمال قطعی برق در فصل گرما و ایجاد ظرفیت‌های لازم، از بروز آشفتگی در بازار سیمان و فولاد جلوگیری می‌کرد.

اکبری تالارپشتی اضافه کرد: صنایع بخش مهمی از اقتصاد کشور هستند و دولت برای تامین برق موردنیاز، نباید در نخستین گام، برق واحدهای تولیدی و صنعتی را قطع کند، زیرا در صورت بروز اختلال در فعالیت واحدهای تولیدی، اقتصاد و تولید کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزاری صمت و نیرو در این جلسه وعده دادند با برنامه‌ریزی از آسیب بیشتر از این جلوگیری کنند، ادامه داد: در حال حاضر صنایع با وجود تمامی محدودیت‌ها، در تلاش است تولید خود را افزایش داده و در بازارهای جهانی سهمی به دست آورد بنابراین نباید با قطعی برق واحدهای صنعتی را در عمل به تعهدات بین المللی با چالش روبه رو کرد چراکه با این رویه بازارهای صادراتی نیز آسیب می‌بینند.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه رئیس جمهور باید برای ساماندهی بازار تدبیر کرده و به مردم امید دهد، تصریح کرد: رونق صنعت موجب اشتغالزایی می‌شود بنابراین دولتمردان باید در شرایط حساس، بحران را مدیریت کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: با اصلاح الگوی مصرف برق می‌توان بسیاری از کمبودها را جبران کرد.

کد خبر: ۱۰۰٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha