۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
 تعاونی‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌شوند
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

تعاونی‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌شوند

انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تعاونی‌ها عامل مهمی در اشتغال و کارآفرینی هستند و با تأسیس تعاونی‌های دانش‌بنیان به‌نوعی روند توسعه کیفی و کمی را در کشور ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش بازار، مجید انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهم اقدامات صورت‌گرفته در کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: یکی موضوع قانون تسری فوق‌العاده شغل است که به برخی نهاد و سازمان‌هایی تخصیص‌یافته بود.

وی این طرح را با همکاری قوه قضائیه عنوان کرد که به کارکنان اداری و قضایی دستگاه قضا تعلق می‌گرفت. این طرح ابتدا در کمیسیون مطرح و به کارگروهی ویژه سپرده شد.

انصاری ادامه داد: امروز ساعت ۴ تا ۶ عصر این موضوع را مجدداً در کارگروه ویژه بررسی می‌کنیم و مسئله فردا (سه‌شنبه) در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

این نماینده مجلس تعالی و ارتقای جایگاه تعاونی‌ها در سهم اقتصاد را از دیگر طرح‌های موردنظر این کمیسیون برشمرد و اضافه کرد: بنا بود سهم تعاونی‌ها به بیش از ۲۰درصد برسد و هم اینک این سهم ۶ تا ۷ درصد است و در حوزه اصلاح قوانین تعاونی‌های شهرستانی را پیش‌تر در قانون دیده بودیم.

انصاری با اعلام اینکه تعاونی‌های استانی هم ازاین‌پس تشکیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: ویژگی و امتیازانی به این تعاونی‌ها داده می‌شود و ملاک آن هم نیم درصد جمعیتِ آن شهرستان خواهد بود و امیدواریم شاهد ارتقای فرهنگ تعاونی‌ها جهت کارآفرینی و اشتغال و پایان‌دادن به بیکاری فارغ‌التحصیلان باشیم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر لایحه محور بودنِ رویکرد مجلس اعلام کرد: کارشناسان دولت منابع را بررسی کرده و ضمناً منابع و اعتبارات را در نظر می‌گیرند.

انصاری اضافه کرد: معاون تعاون وزارت کار نیز در مجلس حاضر شد و دیدگاه‌ها را بیان کرد و بر اساس آمار ۱۱۲ شرکت توسعه عمران شهرستانی داریم و مدیرکل مربوطه آن مکلف شده است نظرات هر یک از شرکت‌ها را دریافت کند چراکه به مشکلات و موانع در مرحله عملیاتی آشنا هستند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در مرکز پژوهش‌ها همواره به روی صاحب‌نظران باز است، ادامه داد: تعاونی‌ها عامل مهمی در اشتغال و کارآفرینی هستند و با تأسیس تعاونی‌های دانش‌بنیان به‌نوعی روند توسعه کیفی و کمی را در کشور ایجاد خواهیم کرد.

انصاری همچنین به طرح صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: حفاظت از این فضا یک ضرورت است و دنیا نیز در این حوزه تلاش کرده است.

وی اضافه کرد: در این راستا سعی داریم نظرات همه کارشناسان اخذ شود و مصوبه‌ای با لحاظ همه جوانب و فرصت‌ها و تهدیدات پیش رو داشته باشیم.

انصاری خاطرنشان ساخت: نظرات نمایندگان در جهت فرهنگ‌سازی است تا ضمن اینکه ظرفیت‌های خوب فضای مجازی را مدنظر قرار می‌دهیم، نگرانی و دغدغه والدین را در نظر گیریم.

کد خبر: ۱۰۰٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha